Jobopslag

REGNSKABSCHEF/CFO TIL WIELAND ELECTRIC A/S

Wieland Electric A/S

www.wieland-electric.com

  • sales@wieland-electric.dk
  • 70 26 66 35
Se profil  
Stilling: REGNSKABSCHEF/CFO
Ansættelses­forhold: Heltid – alternativt deltid (30 timer)
Ansøgnings­frist: Snarest muligt
Tiltrædelses­dato: 01.11.2021
Geografi: Region Sjælland
Oprettelses­dato: 10.11.2020
Søg job  

Da vores nuværende CFO igennem mange år, ønsker at trække sig tilbage og gå på en velfortjent pension, søger vi en der kan tage over og løfte opgaven som CFO/Regnskabschef hos os.

Da vores nuværende CFO igennem mange år, ønsker at trække sig tilbage og gå på en velfortjent pension, søger vi en der kan tage over og løfte opgaven som CFO/Regnskabschef hos os.

Stillingsbeskrivelse: Foruden Danmark, vil du også have CFO ansvaret for vores søsterselskab i Sverige. Du får det overordnede ansvar for, at de daglige afstemnings- og bogføringsopgaver bliver løst, samt ansvaret for HR for de kontoransatte i begge lande.

Du kommer selv til at sidde med de gængse opgaver inden for økonomi & regnskab såsom:

  • Udarbejdelse af månedsregnskaber
  • Udarbejdelse af periode- og årsregnskab
  • Bogføring
  • Likviditetsstyring
  • Indberetning til myndigheder, moms intrastat skat mv
  • Betalinger
  • Afstemning af konti mv
  • Udarbejdelse af forecast
  • Udarbejdelse af budgetter
  • Årsafslutning samt udarbejdelse af årsregnskab til revisor
  • Diverse rapporteringer til moderselskab i Tyskland
  • Personaleadministration herunder løn, refusioner mv
  • IT og telefoni
  • Andre ad-hoc opgaver

Du bliver en del af ledergruppen og refererer i det daglige til den Adm. Direktør. Din opgave bliver derfor at gribe de mange bolde, som sættes i spil, samtidig med at du er ansvarlig for, at økonomisystemer, forretningsgange og interne kontroller løbende bliver vedligeholdt og videreudviklet.
Kontakten til revisor, bank, skat, advokater, forsikringer mv. vil også ligge på dit bord, ligesom du vil få ansvaret for diverse administrative opgaver i relation til HR og for de medarbejdere der er tilknyttet vores kundeservice i både Danmark og Sverige.
I det daglige kører du et tæt samarbejde med den Adm. Direktør, der er meget lydhør for dine input, og du vil derfor også få god mulighed for at byde ind på det mere strategiske niveau.

Du tilbydes: En meget selvstændig stilling i en spændende virksomhed, hvor du vil få god mulighed for at få råderum i det daglige.

Løn: Du får en god fast løn, der modsvarer dine kvalifikationer, pensionsordning og sundhedsforsikring.

Ansættelsesdato: 1 marts 2021

Ansættelsesform: Heltid – alternativt deltid (30 timer)

Egenskaber: Du er –

  • Uddannet inden for regnskab.
  • Praktisk erfaring fra en regnskabsafdeling
  • Erfaring med lønadministration
  • Detaljeorienteret
  • Fagligt robust og selvstændig i din tilgang til opgaverne
  • Praktisk erfaring med Excel
  • En meget vækstorienteret, forandringsvillig, innovativ og analytisk person, der både er omhyggelig og besidder et godt overblik. Samtidig har du en god gennemslagskraft, er positivt tænkende og trives med humor i hverdagen. Du er ydermere en engageret og selvmotiverende person med en god empati, og du er god til at motivere og engagere dine kollegaer. Samtidig er du vant til at tage teten, hvis behovet opstår.
  • Systematisk anlagt og har en god forretningsforståelse og samtidig god til at analysere tal, bidrager du gerne med forslag og idéer til optimering af virksomhedens drift og til strategiudvikling generelt.

Erhvervserfaring:
Du har gerne 10 års erhvervserfaring fra en lignende stilling, gerne fra en producerende virksomhed, hvor du har haft et bredt ansvarsområde. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med datter- eller søsterselskaber i udlandet.

Uddannelser:
Du har givetvis en uddannelsesmæssig baggrund som revisor, eller HD (R).

Sprogkundskaber / IT:
Du er flydende i dansk og engelsk i skrift og tale. Er vant til at arbejde med IT, og forventes også at være dygtig til Excel.

Yderligere:
For at komme i betragtning til stillingen, er det et krav, at du har kørekort til personbil og kan fremvise en ren straffeattest.
Alle ansøgninger behandler vi naturligvis med stor respekt og i henhold til GDPR lovgivningen.
Da vi godt ved, du har brugt tid på at skrive en god ansøgning, hvilket vi er meget taknemmelige for, lover vi dig at kvittere for modtagelsen af din ansøgning og vi giver dig direkte besked, og det er uanset om vi inviterer dig til samtale eller ej.
For yderligere informationer omkring stillingen, kan der rettes henvendelse til Anne-Grethe Liljegren på telefon 57 76 27 50, alle hverdage mellem 8.00 og 12.00.

Ansøgning og opdateret CV, bedes indsendt til Adm. Direktør Kenneth Cronberg på mail kenneth.cronberg@wieland-electric.com snarest.

Mærk ansøgningen: Regnskabschef/CFO.

Vi indkalder løbende egnede kandidater til samtale.

 

 

Om Wieland Electric:
Wieland Electric GmbH er grundlagt i 1910 i Bamberg i Tyskland. Vi producerer elektroteknikske produkter.
I 1925 udviklede Fritz Wieland den første sikre elektriske forbindelse, der virkelig fortjente dette prædikat.
Vores produkter anvendes i mange applikationer: Fra indendørs belysning i Vatikanet til transportbånd i Beijing Lufthavn, i Vindmøller og som netværkskommunikation med IIoT i maskiner.

Vi er mere end 1600 medarbejdere i Wieland koncernen, som alle arbejder sammen med dig – både i vores hovedkvarter i Bamberg i Tyskland og i 14 datterselskaber verden over.

Vi har produktion i Tyskland, Canada, Tjekkiet og Serbien.

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere