Ren WIN-WIN: Mindsket smitterisiko og øget brugervenlighed i ét

I løbet af Corona-krisen har Brødrene Dahl haft stort fokus på at mindske smitterisikoen for kunder og medarbejdere. For Danmarks største grossist for VVS og Vand & Kloak er det afgørende, at det er trygt at handle i deres 53 butikker.

Et af de tiltag Brødrene Dahl har implementeret for at mindske smitterisikoen er en lyn-udrulning af kædens nye app BD Selvbetjening. Med BD Selvbetjening kan kunderne selv scanne deres varer på deres mobil. Og afslutte deres køb. Dermed mindskes kontakten mellem personale og kunder -  og smitterisikoen.

Brødrene Dahl oplever, at kunderne har taget godt imod BD Selvbetjening og gerne bruger den – især til de lidt mindre køb, som ikke kræver faglig sparring fra butikkens personale.

Og det er ikke overraskende, for kunderne har faktisk været involveret i udviklingen af BD Selvbetjening. Mia Wiid Jakobsen, Digital forretningsudvikler og projektleder, som har projektledet udvikling og implementeringen af BD Selvbetjeningsappen, fortæller: ”Appen er lavet i tæt samarbejde med dygtige kolleger fra butiksleddet. De ved, hvad der betyder noget – derfor har vi involveret dem i projektet helt fra start – nemlig for at sikre den bedst mulige løsning for vores kunder. De har fingeren på pulsen, og ved præcis hvad vores kunder efterspørger. Flere kunder er desuden blevet interviewet, og vi har taget butikkernes indretning med i betragtning, så vi var helt sikre på at lave en app, som alle blev glade for. ”

”Bo Velling-Theisen, Direktør for Digital, Retail, Marketing og IT supplerer: ”Vi har lanceret BD Selvbetjenings app´en med sætningen: Hurtigt ind – hurtigt ud. Det er nemlig BD Selvbetjenings store styrke – at man som kunde i vores butikker kan foretage de simple indkøb hurtigt og effektivt. Samtidig står vores fagligt uddannede personale til rådighed med faglig sparring og personlig betjening, til de indkøb, hvor man har dette behov.”

Bo beretter videre: ”Udrulningen af BD Selvbetjening er sket nu, for at mindske smitterisiko i den nuværende situation – og det er noget, vores kunder meget gerne vil være med til. Derfor har virkeligt mange downloadet app´en og bruger den flittigt. Og tilbagemeldingen er at BD Selvbetjening er utroligt intuitivt og nemt at bruge.”

BD Selvbetjening er dog ikke kun en app som skal fungere under Corona-krisen – den er kommet for at blive. ”Vores kunder ønsker nogle gange at handle meget hurtigt i vores butikker og nogle gange ønsker de en kop kaffe og en god faglig snak med vores medarbejdere. Vi har plads til begge ting i vores butikker og med BD Selvbetjening, understøtter vi nu det ønske i endnu højere grad.” slutter Bo.

BD Selvbetjening findes både til Apple og Android telefoner, og kan benyttes i alle kædens butikker.

Mere fra...

24.09.2024Brødrene Dahl A/S

Sponseret

Et stærkt partnerskab holder dansk erhvervsliv køligt

18.09.2024Brødrene Dahl A/S

Sponseret

Aldrig mere bøvl!

28.08.2024Brødrene Dahl A/S

Sponseret

Brødrene Dahl og Vandværkernes EDB-Service i strategisk samarbejde

15.08.2024Brødrene Dahl A/S

Sponseret

EN KUGLEHANE ER DA IKKE BARE EN KUGLEHANE!

12.03.2024Brødrene Dahl A/S

Sponseret

Brødrene Dahl stærkt fra start med ny hjemmeside

06.03.2024Brødrene Dahl A/S

Sponseret

Klima-workshop til alle medarbejdere