Saint-Gobain oplever fremgang efter at have skærpet sortimentet

Saint-Gobain Distribution Denmark har det seneste år arbejdet efter en ny strategi, der i endnu højere grad følger op på den professionelle håndværkers behov i sortimentet. Og det har båret frugt, viser regnskabet fra 2016.

SGDD’s byggevaresortiment indeholder nu færre forbrugsvarer og er til gengæld blevet tilpasset de professionelle kunders indkøbsmønstre, oplyser virksomhedens adm. direktør, Jesper Faurholdt. Arkivfoto. .

Kort før sommer blev Saint-Gobain Distribution Denmarks (SGDD) regnskab for 2016 offentliggjort, og det betød, at medarbejderne i virksomheden bag blandt andre Brødrene Dahl og Optimera kunne gå på sommerferie med smil på læben.

Regnskabet viste nemlig fremgang over hele linjen. Blandt andet var omsætningen vokset med seks procent, og indtjeningen før skat var tæt på fordoblet fra 43 millioner kroner i 2015 til 81 millioner kroner i 2016.

Jesper Faurholdt, adm. direktør i Saint-Gobain Distribution Denmark. .

Ifølge adm. direktør i SGDD, Jesper Faurholdt, skyldes de positive resultater især et skarpere blik for de professionelle kunders behov:

”Vi har gennemført en lang række tiltag i 2016, som har gjort os mere skarpe i forhold til den professionelle håndværker. Vores byggevaresortiment er blevet støvsuget for forbrugsvarer og optimeret i forhold de professionelles indkøbsmønstre, og vi er i fuld gang med en gennemgribende modernisering af hele vores butiksnet, så det bliver endnu nemmere at købe byggematerialer”, siger Jesper Faurholdt.

Læs også: Øland leverer årsregnskab med stabil vækst

Et andet af virksomhedens tiltag i løbet af 2016 har været at samle flere Optimera og Brødrene Dahl-forretninger, så kunderne kun skal køre ét sted hen for at købe VVS- og byggematerialer. Derudover forsøger SGDD at forbedre hele handleoplevelsen med bedre skiltning, café-områder, mulighed for at leje mødelokaler og gode toiletforhold.

”Det kan godt være, vores hylder ikke bugner af verdens mest sexede varer, men så meget desto vigtigere er det at tilbyde en god kundeoplevelse. Det er det, vi har fokus på. Der er hård konkurrence i byggevaremarkedet. Der er vækst, men den er begrænset, og alle kæmper for at få en andel. Vi vil skabe endnu mere profitabel vækst ved at stå knivskarpt i vores kæder”, siger Jesper Faurholdt.

-CHM

Wygwam Danmark, a division of Niko

Sponseret

Tilføj Bluetooth®-tryk til dine 230V ON/OFF sensorer - helt uden udskiftning!

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

23.12.2025Installator.dk

Glædelig Jul!

23.12.2025Installator.dk

Positiv udvikling i energi- og fragtpriser i 2025

19.12.2025VELTEK

Sponseret

PRESSEMEDDELELSE: EL & TEKNIK 2026 melder udsolgt mindre end 5 måneder før messestart

19.12.2025Installator.dk

Copenhagen Light Festival tænder 45 lysværker i København

19.12.2025Installator.dk

TEKNIQ-direktør: Fleksibel overenskomst var det største i 2025

18.12.2025Installator.dk

Regeringen gå enegang med nyt klimamål på 82 pct.

17.12.2025CSRD+CO

Sponseret

ESG-rapportering om innovative gulvløsninger

17.12.2025Installator.dk

Ahlsell Danmark får ny kommerciel direktør

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle