Service og tillid afgør succesen

Den faglige kompetence skal være i orden, men det er ikke nok til at opnå succes. Neuco IP går efter faste kundeforhold og en optimal service.

Det kræver både overblik og detaljeret specialviden at etablere netværksløsninger – her hos Neuco IP selv. Foto: Neuco IP.

Hos installationsvirksomheden Neuco IP er politikken hårdt sagt, at hvis man ikke kan få del i den efterfølgende servicekontrakt, har en ordre ringe værdi.

I forretningsstrategien står det sort på hvidt, at man bevidst fravælger de kunder eller kundegrupper, hvor det ikke er muligt at opnå en tæt relation for eksempel på grund af hyppigt direktør- eller chefskifte.

Vi går efter faste kunder
”Vi går dermed målrettet efter de kunder, hvor vi kan få det langsigtede samarbejde – en fast kunde. Vi gør meget ud af at lære kundernes virksomhed at kende, at skabe den tætte relation, så vi kan yde den maksimale service med stor respekt for kundens forretning. Med andre ord er driftssikkerheden vigtig, og dermed følger servicen,” siger Lars Mejlby, som mener, at man bør afstemme forventningerne med kunden, for slutbrugerne skal være glade – systemerne skal fungere efter hensigten.

”Vi leverer mere end en vare over disken, og skal vi kunne bibeholde vores varemærke – den tætte, tillidsfulde relation til kunderne, er der grænser for, hvor store vi må blive.”

Læs også: Netværk er fremtidens kommunikationsbus

I bestræbelserne på at yde den bedste service har installationsvirksomheden ingen problemer med at inddrage andre installatører.

Dét man er bedst til
”Man kan jo lige så godt acceptere, at man ikke kan have hele markedet og på den baggrund indgå strategiske samarbejder med installatører, der har andre spidskompetencer end en selv. Det kan ske gennem opkøb af mindre virksomheder eller ved at overtage driften hos nogle af deres kunder, så man gør det, man er bedst til,” påpeger Lars Mejlby og nævner endnu en forudsætning for at kunne være på dette marked:

”Man skal stole på hinanden, og sådan et forhold tager tid at opbygge.”

Forretningsudvikler Lars Mejlby, Neuco IP

”Tillid er altafgørende, når man taler om kommunikationsløsninger. Det er, om man så må sige, hjertet af den virksomhed, vi arbejder med. Laver vi en fejl, kan det koste virksomheden dyrt i den anden ende. Her kommer relationen til kunden ind igen. Man skal stole på hinanden, og sådan et forhold tager det tid at opbygge.”

Faste kundeforhold
Neuco IP har en fast politik med hensyn til responstider, derfor har man en vagtordning – 24-7 – som alle 12 teknikere indgår i, for som Lars Mejlby bemærker, er en virksomheds kommunikation livsvigtig. Derfor indgår man deciderede vagtaftaler med kunderne – ”rådighedsvagt med indlagt responstid”, som firmaet kalder det. Det betyder naturligvis, at der er en sammenhæng mellem pris og responstid.

”Med til at skabe det tillidsfulde forhold hører også, at kunden ved, hvad vi laver, og forstår de indgåede aftaler. Kommunikation kan på mange måder være en svær ting,” bemærker forretningsudvikleren.

”IP-løsninger indbefatter ofte mange timers programmering, der typisk ikke foregår hos kunden, men her hos os selv. Det kan nemt give anledning til nogle spørgsmål, som man lige så godt kan komme i forkøbet ved at forklare arbejdets natur up front.”

Solar Danmark

Sponseret

Mød dine kollegaer i branchen til en gratis netværksdag

Installator.dk

Presset branche samler tunge profiler på Varmepumpedagen 2024

Relateret indhold

21.11.2024Installator.dk

Politisk tøven koster virksomheder og Europa dyrt

21.11.2024Installator.dk

Ankenævn slår fast: Det var i strid med konkurrenceloven

19.11.2024Alcadon ApS

Sponseret

Skal vi hjælpe dig med at bruge resten af 2024-BUDGETTET?

19.11.2024Installator.dk

Flere danskere foretrækker variable elpriser

18.11.2024Installator.dk

N1 sænker nettariffen i 2025

14.11.2024Eaton Electric Danmark

Sponseret

Nyt SF6-fri koblingsudstyr med højere kapacitet og minimalt klimaaftryk

13.11.2024Alcadon ApS

Sponseret

TAPPER - hvad og hvorfor?

13.11.2024Fagerhult AS

Sponseret

Fagerhult lancerer Control Track Versa – bæredygtigt lys til kontorlokaler

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
Avidenz A/S
Kursus
Den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse (Ejby - FYN)

Tag den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse hos Avidenz - autoriseret arbejdsmiljørådgiver.

Dato

12.11.2024

Tid

08:00

Sted

Fjelsted Skov, Store Landevej 92, 5592 Ejby (FYN)

Danvak
Kursus
DS 447:2021 Ventilation i bygninger

Få en gennemgang af DS 447:2021, så du er opdateret på normen for ventilation og ventilationssystemer i alle typer bygninger beregnet til ophold af mennesker.

Dato

21.11.2024

Tid

08:00

Sted

Horisont Hotel & Konference, Agro Food Park 10, 8200 Aarhus N

Avidenz A/S
Kursus
Den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse (Aarhus)

Tag den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse hos Avidenz - autoriseret arbejdsmiljørådgiver.

Dato

26.11.2024

Tid

08:00

Sted

Scandic Aarhus Vest, Rytoften 3, 8210 Aarhus V

ARO ENERGY SOLUTIONS A/S
Seminar
Seminar om afkøling i fjernvarmeinstallationer

ARO ENERGY SOLUTIONS deltager i et vigtigt seminar om afkøling i fjernvarmeinstallationer, der afholdes af Fjernvarme Fyn den 26. november 2024.

Dato

26.11.2024

Tid

14:00

Sted

Fjernvarme Fyn Havnegade 120, 5000 Odense C

Solar Danmark
Messe
Blue Install Network for elinstallatører - Aarhus

Kom til et spændende netværksmøde med fire aktuelle temaer, besøg minimessen og slut dagen af med lidt god mad.

Dato

26.11.2024

Tid

14:00

Sted

Aarhus

Scankab Cables A/S
Messe
Ajour i Odense

Vi er stolte over igen i år at være en del af Ajour - Maskinmesterforeningens erhvervskonference, hvor maskinmestre og eksperter fra forskellige industrier samles for at dele viden, erfaringer og fremtidens løsninger. Scankab Cables er klar til at byde dig velkommen på stand 4101.

Dato

28.11.2024

Tid

08:30

Sted

Odense Congress Center, Ørbækvej 350, 5220 Odense