Sociale medier kan gøre messe til en større succes
Nedtællingen til Danmarks største elfagmesse, El & Teknik 2018 i maj, er for alvor i gang. Udstillere inspireres til at benytte sociale medier som supplement til almindelig markedsføring.
Foreløbig er 150 udstillere ved at gøre klar til at fremvise kabelskabe, belysningsanlæg, nødstrømsanlæg og meget andet på El & Teknik 2018, der løber af stablen den 15.-17. maj i Odense Congress Center
”Vi har få ledige stande tilbage, og jeg kan godt love, at vi får en spændende messe med masser af nyheder og gode muligheder for at styrke sit netværk,” siger projektleder Helle Kristiansen fra Dansk Energi, der hvert andet år arrangerer EL & Teknik-messer sammen med leverandørforeningen Veltek.
Læs også: Standpladser til El & Teknik '18 bliver revet væk
I denne uge afvikler de to parter møder for udstillerne for at styrke netværket iblandt dem. Her giver Nathalie Camilla Larsen, digital chef og social medie-strateg fra Lead Agency, tips til, hvordan udstillerne kan bruge de sociale medier til at understøtte deres markedsføring.
Nathalie Camilla Larsen påpeger, at sociale medier er en god måde at få kontakt med – og opbygge en database med – kunder og samarbejdspartnere. Samtidig kan sociale medier for eksempel også være et middel til at yde kundeservice og stille sin ekspertviden til rådighed, mener hun.
”Som arrangør øver vi os i at bruge de sociale medier, men det har langt større effekt, hvis udstillerne også gør noget. Styrken ved sociale medier er netop, at et opslag hurtigt kan sprede sig til mange tusinde læsere,” siger Helle Kristiansen.
En del af udstillerne er allerede aktive på Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube eller Instagram, mens andre fortsat har debuten til gode.
Messen kan følges på LinkedIn, hvor arrangørerne håber, at udstillerne vil være med til at like og dele messens, men også hinandens, opslag både før, under og efter El & Teknik 2018.
-JJK