Solar opdaterer digital platform
For at matche kundernes digitale hverdag er solarlight.dk blevet opdateret med brugervenlige services.
Sourcing- og servicekoncernen Solar har de seneste år investeret i at udvikle virksomhedens digitale e-handelsløsninger såsom webshops, apps og EDI. Senest er værktøjet solarlight.dk blevet opdateret.
Solarlight.dk er en digital videreudvikling af Solar Light-kataloget, og det er dermed blevet nemmere for virksomhedens kunder at skabe overblik over sortimentet samt hente inspiration og tekniske data.
Læs også: Solar investerer millioner i projektstyringsplatform
Kunderne har en travl hverdag, hvor de ofte skal løse forskellige opgaver på kort tid, og her kan vi se, at det nye solarlight.dk er en effektiv service i hverdagen, siger Carsten Antonisen, direktør for specialsalg hos Solar Danmark. Han uddyber:
Solarlight.dk er ikke bare en hjemmeside, men et avanceret værktøj, hvor kunden f.eks. kan hente inspiration, markedsføringsmateriale eller udfærdige sine egne tekstblokke, som kan genbruges i andre kundesammenhænge.
Tidsbesparende tiltag
En af de nye tiltag er et brugerlogin, som gør det muligt for Solars kunder at dele et projektspecifikt katalog, tekniske data eller et tilbud med deres egne kunder.
Kunden behøver således ikke at downloade alt materiale og sende det som pdf til sin kunde. Han kan i stedet sende et link til sin kunde, hvilket sparer både tid og ressourcer for begge parter, forklarer Thomas Hestbæk, markedschef for belysning hos Solar Danmark.
Læs også: Solars overskud er faldende
Et andet nyt koncept er Solar Light Netto:
For at møde efterspørgslen på de mindre belysningsopgaver har vi netop lanceret et helt nyt koncept: Solar Light Netto. Vi har sammensat et sortiment af belysningsprodukter, som typisk anvendes i de daglige belysningsopgaver, og som sælges til konkurrencedygtige priser. Sortimentet består af 150 kvalitetsprodukter med mange anvendelsesmuligheder, siger Thomas Hestbæk.
-CHM