Solar skifter ud i toppen
Solar-koncernen skifter ud på pladserne i ledelsesteamet. Stor-grossisten ansætter blandt andet en ny Commercial Director og siger samtidig farvel til deres Corporate Sales and Marketing Director og Corporate Market Director.
Solar-koncernen skifter ud i deres ledelsesteam og ansætter blandt andet en kommerciel direktør, som fremover skal være en del af Solars ledelsesgruppe.
Jobfunktionen, der er ny i Solar, inkluderer salg og marketing, product/industry management samt forretningsudvikling og skal varetages af 49-årige Hugo Dorph, der er en erfaren international leder med en lang karriere inden for blandt andet salg- og e-handel.
Læs også: Solar-chef utilfreds med resultat
Med udnævnelsen af Hugo Dorph styrker vi vores fokus på forretningsstrategi og forretningsudvikling på tværs af koncernen. Solar har et uudnyttet kommercielt potentiale, som jeg er overbevist om, at Hugo Dorph vil være den rette person til at forløse i samarbejde med den øvrige ledelsesgruppe. Digitale salgs- og marketingskanaler har stor betydning for Solar, og da Hugo Dorph har været involveret i e-handel siden 1995, kunne vi ikke have fundet en mere erfaren leder til posten, pointerer Anders Wilhjelm, der er koncernchef Solar.
Læs også: Ny Solar-chef skal øge indtjeningen
Solar vil ligeledes styrke sine indkøbsaktiviteter på tværs af datterselskaberne, og derfor overdrager koncernen det overordnede ansvar for indkøb til Jan Willy Fjellvær, som vil varetage ansvaret sideløbende med sine opgaver som Chief Executive Director i Solar Norge.
Solar siger farvel
De nye organisationssændringer indebærer også, at Solar siger farvel til deres Corporate Sales and Marketing Director, Claudio Christensen. Claudio Christensen har været med til store dele af udviklingen af Solars salgs- og e-handelsaktiviteter.
Derudover fratræder Corporate Market Director, Per Andersen, også sin stilling. Per Andersen har spillet en stor rolle på hele indkøbs- og product management-området.