Sparer 4000 timers kørsel på et år
Økonomiske udfordringer fik Badmodul til at tænke over, hvordan de kunne arbejde smartere. Takket være et velovervejet sortiment og Fastbox har virksomheden nu forøget effektiviteten med 30 procent.
Kunderne skal slippe for hovedpinen, når de ønsker at renovere badeværelset. Det var hele formålet med at starte virksomheden Badmodul for seks år siden. Men hovedpinen endte i stedet hos direktør Mads Andreasen. Et par hårde år med økonomiske udfordringer tvang ham til at gøre noget ved effektiviteten.
- Vi fandt ud af, at vi spildte 4000 timer årligt på kørsel. Jeg kunne hurtigt regne ud, at det var timer, hvor vi ikke tjente penge. Og så skulle håndværkernes løn lægges oven i, forklarer Mads Andreasen.
Derfor bad virksomheden om hjælp til at effektivisere, og et nyt samarbejde med Solar blev til. Der blev kigget grundigt på sortimentet, så de rigtige varer blev tilgængelige. Og så blev køreturen til grossisten afskaffet og erstattet med Fastbox.
- Trods en smule skepsis i begyndelsen, er mine medarbejdere rigtig glade for løsningen. De er hurtigere færdige med opgaven og skal ikke længere lede efter en parkeringsplads. Og så har det en god effekt på kunden, fordi de ser en håndværker, der arbejder videre, i stedet for at køre efter varer, siger Mads Andreasen.
Den nye løsning betyder, at Badmodul har forøget effektiviteten med hele 30 procent.
- Det betyder, at hver medarbejder kan lave 30 procent mere på samme tid. Det er både godt for dem, for mig og for kunden, mener han.