Talentskud spirer hos Schneider Electric
Unge talenter inden for de tekniske fag spiller en stadig større rolle i at sætte skub i den grønne omstilling, og hos Schneider Electric har de fundet formlen på at få talenter til at gro. Nu opfordrer virksomheden andre til at gøre kunsten efter.
Sjældent har ledigheden været lavere i Danmark, og mange virksomheder skriger på arbejdskraft – især når det kommer til de virksomheder, der spiller en afgørende rolle i at accelerere den grønne omstilling.
Ifølge Schneider Electric ligger en del af løsningen i at kigge mod de studerende og nyuddannede. Selv har energieffektiviseringsspecialisten igennem mange år investeret i at udvide og forfine deres arbejde inden for uddannelse og udvikling af talenter – både blandt deres egne medarbejdere og i industrien generelt – og denne målrettede indsats har ført til, at en stor andel af tidligere studenter og praktikanter i dag enten arbejder i virksomheden eller spiller en vigtig rolle i industrien andetsteds.
Det er vores forpligtigelse som virksomhed at tage ansvar for at forme fremtiden for de unge – ligesom de har pligt til at medskabe fremtiden. Ved at investere i deres udvikling skaber vi en win-win-situation, der gavner de unge selv, og virksomhederne og samfundet som helhed. Vi skal fortsætte den gode udvikling i Danmark, så færre nyuddannede begynder deres karriere i ledighedskøen.
Søren Duvier, marketingchef for industriel automation i Schneider Electric Danmark.
Schneider Electric har gennem årene søsat flere uddannelsesinitiativer samt udvidet deres eksisterende muligheder. Virksomheden tilbyder i dag alt fra studenterstillinger og forskningsprojekter til graduate programmer, mens det også er muligt at deltage i nationale og globale talentprogrammer.
Hele arbejdet værd
Selvom det kræver tid og ressourcer at investere målrettet i udvikling og uddannelse af unge talenter, forsikrer Søren Duvier, at indsatsen medfører gode resultater.
Det er vigtigt for os ikke at fremstå blåøjede, når vi opfordrer andre virksomheder til at sikre de unge en god start på karrieren. Det kræver oplæring i alt fra faglige projekter og terminologier til arbejdsprocesser og kommerciel forståelse, men der er ingen tvivl om, at det er det hele værd, når regnskabet gøres op.
Søren Duvier, marketingchef for industriel automation i Schneider Electric Danmark.
Læs mere i pressemeddelelsen og kontakt Schneider Electric for uddybende interview om virksomhedens initiativer og holdninger til det grønne guld.