Unidrain offer for plagiat
Plagiat af førende varemærker er et voksende problem inden for mange brancher. Nu rammer det også danske Unidrain.
Kopiudgaver af førende varemærker begrænser sig ikke til musik- og tøjindustrien. Danske unidrain slutter sig nu til rækken af anerkendte producenter, der oplever at få sine produkter kopieret.
Flere danske og internationale designere af tøj, ure, stole og lamper har oplevet, at deres produkter er blevet ulovligt kopieret og solgt i alle dele af verden. Kopivarer er nemlig et bemærkelsesværdigt problem for populære designvaremærker og det er en bagside af medaljen, som kan koste virksomhederne millioner af kroner. Sidste års vinder af Den Danske Designpris, VVS-producenten unidrain, er ikke blevet skånet.
Inden for alle områder, hvor design spiller en afgørende rolle, bliver succesfulde virksomheder offer for plagiat. Derfor er det ikke overraskende, at unidrain, den danske producent af vægmonterede gulvafløb til badeværelset, i foråret 2011 måtte tage retslige skridt mod adskillige producenter, der alle har kopieret unidrains banebrydende opfindelse.
Ligesom de allerstørste, må unidrain® forholde sig til, at når nogen har succes, ønsker alle en bid af kagen. unidrain var de første i verden til at rykke afløbet fra den traditionelle placering midt i badet, til tæt langs væggen - og den løsning er populær hos både forbrugere og professionelle installatører.
Unidrain har på den måde åbnet for et område som mange gerne vil spinde guld på - men de mangler at opfinde en løsning, der fungerer lige så godt som originalen. unidrain®s afløb er udviklet med en integrerede vægflange som gør, at man undgår vandskader - et af de mest udbredte problemer i badeværelset.
/KPE