Vi skal genetablere kontakten til markedet
Legrand er begejstret for igen at kunne møde markedet ansigt til ansigt efter covid-19. Leverandøren præsenterer en hands-on trykke-røre-prøve-programmere stand, hvor de besøgende selv kan prøve smarthome-løsninger af.
Der er grænser for hvor meget, Teams og Zoom kan udrette i en fysisk håndværkerbranche. ”Vi glæder os så meget over, at vi nu igen kan komme ud og møde vores kunder og mulige kunder på en rigtig fysisk messe”, fortæller Anita La Fontaine, der er Head of Sales Export (Iceland, Norway) og Business Development Manager Smart Home for Legrand. Hun tilføjer:
”Legrand er en global virksomhed med et stort og bredt sortiment; men vi har valgt at fokusere på smarthome på El & Teknik. Det har vi blandt andet, fordi smarthome-løsninger taler direkte ind i de to nok største megatendenser, vi oplever for tiden: Den grønne omstilling og digitalisering”.
Smarthome-løsninger er mange ting, men fordelene for kunderne i private boliger og mindre erhvervsbygninger er blandt andet højere bekvemmelighed og mere præcis overvågning af energiforbruget.
Energistyring på smartphone-skærmen
”Vores løsninger gør det nemt at overvåge energiforbruget helt ned på stikkontaktniveau. Jeg kan for eksempel se, at denne ene stikkontakt forbruger langt mere end alle de andre, og så kan jeg undersøge, hvad årsagen mon er til det. Jeg kan overvåge energiforbruget på min smartphone eller tablet, hvor jeg også kan styre, slukke, tænde og regulere. Det er bekvemmelighed og brugervenlighed”, fortæller Anita La Fontaine.
Legrand oplever en stærkt stigende interesse for metoder til at gøre boliger og bygninger mere uafhængige af fossile brændstoffer og ikke mindst af russisk olie og gas. Her kan smarthome-løsninger være et godt bidrag, fordi boligejere lettere kan overvåge og detailstyre forbruget.
Legrands smarthome-løsninger er også sikkerhed. Det foregår med produktserien Netatmo, som er en komplet sikkerhedspakke og en app til styring.
Hands-on erfaring
”Vores stand bliver et levende hjem med sofaer og potteplanter, hvor der bliver mulighed for at trykke, røre, prøve og programmere på livet løs. Vi tror, at mange installatører, rådgivere og energiteknologer er hands-on tekniske personer, der gerne vil have en hands-on erfaring med løsningerne. Det får de på vores stand”, fortæller Anita La Fontaine.
Hun fremhæver, at Legrands mål med messedeltagelsen er at få genetableret den fysiske kontakt til installatører og teknikere samt tilbyder de besøgende en hands-on oplevelse af Legrands smarthome-løsninger.
”Vi håber at få plejet den gode kontakt med vores eksisterende samarbejdspartnere i installatørleddet og få kontakt til en række nye samarbejdspartnere”.
Denne artikel er del af et tema:
Tema om El & Teknik Messen 2022