14.04.2020  |  EL  |  Virksomhedsdrift

Vild vækst i webbaseret timesagsstyring hos håndværkervirksomheder

Ordrestyring.dk er for alvor slået igennem på markedet, der oplever en markant efterspørgsel blandt flere aktører i byggebranchen. Det afspejler sig særligt i regnskabet for 2019.

Sagsstyringsplatformen Ordrestyring.dk kan med tallene i 2019 fremvise endnu et solidt regnskab, der blandt andet viser en toplinjevækst på 32 procent. Samtidig er antallet fra brugere gået fra 3.500 til flere end 16.000, hvilket, ifølge administrerende direktør Tommy Hahn Sørensen, afspejler en branche, der i stigende grad efterspørger værktøjer, der effektivt kan optimere driften på projekter.

”De mindre og mellemstore håndværksvirksomheder, som vi først og fremmest henvender os til, de har ekstrem fokus på at optimere driften af virksomheden med bl.a. bedre overblik og at sikre, at alle materialer og alle timer bliver registreret, fordi indtjeningen på projekterne er under pres. Det er nogle af de primære grunde til de i stigende grad investerer i vores løsning”, siger Tommy Hahn Sørensen.

Favner flere faggrupper
Ordrestyring.dks IT-platform, OS3, kan desuden til integreres med flere andre systemer, f.eks. økonomiprogrammer, lønprogrammer, bookingsystem og GPS. Derudover er det nu blevet en langt mere datadrevet platform, som også sikrer håndværksvirksomhederne i forhold til fremtidige digitale muligheder og tiltag.

”Det er stadig først og fremmest VVS’ere og elektrikere, der er koblet på Ordrestyring.dk, men med den nye platform favner vi flere faggrupper, herunder tømrere, malere og entreprenører, og det mærker vi nu”, siger Tommy Hahn Sørensen.

Læs også: Kapitalfond køber Ordrestyring.dk og sætter fart på internationalisering

Han peger endvidere på, at mange af virksomhederne i byggebranchen gerne vil have de mest moderne systemer, blandt andet fordi lærlinge og svende er begyndt at efterspørge digitale værktøjer.

”At indføre en professionel drift- og planlægningsmotor som ordrestyring.dk, handler jo i dag ikke om at afskaffe personalet i administrationen. Det handler i høj grad om at frigøre bogholderen fra en masse manuelt arbejde, og så udnytte data fra systemet og bringe bogholderens viden i spil på en mere intelligent måde, der giver endnu mere værdi til forretningen,” forklarer Tommy Hahn Sørensen.

Samtidig pointerer han, hvordan medarbejderne selv kan registrere og holde styr på deres timer ved hjælp af app'en, hvilket skal lette den daglige drift - både for medarbejderne og for administrationen.

Positive forventinger i 2020
De tidligere år har Ordrestyring.dk reinvesteret det meste overskud i yderligere vækst. På nuværende tidspunkt er virksomheden med egne midler og uden ekstern funding nået dertil, at man har en solid forretning og overvejende har fokus på udvikling og optimering af forretningsdriften.

”Vi er jo samtidig en cloud-baseret virksomhed, der er blevet langt nemmere at drive effektivt, og det smitter nu positivt af på resultatet også”, siger Tommy Hahn Sørensen.

Tommy Hahn Sørensen forventer fortsat vækst i 2020, men fremgangen afhænger af, hvor stor indflydelse coronakrisen kommer til at have på aktiviteterne i byggebranchen.

- HCL

Mere fra Installator.dk - Forum for el, VVS og ventilation

Installator.dk - Forum for el, VVS og ventilation

www.installator.dk

Installator.dk – forum for el, VVS og ventilation – er et erhvervsmedie og community, som dækker alle fagbrancher inden for installation, og som er målrettet direkte til og læses af fagfolk. Partnere på installator.dk kan bidrage aktivt med indhold/erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af installator.dk. Vi udkommer dagligt p…

Se virksomhedsprofil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere