Klar betalingen ude hos kunden
Med MobilePay Business kan installatører klare afregningen ude hos kunden. Den hurtige og enkle afregning kan give en mere produktiv branche, vurderer Dansk Byggeri.
Når el-tavlen er skiftet eller vandlåsen er monteret, kan installatørerne fremover få betaling for det udførte arbejde med det samme. MobilePay Business kan nemlig sikre, at kunden ikke glemmer at betale sin faktura. Kunden taster blot telefonnummer og beløbsstørrelse ind, og få sekunder efter er overførslen ordnet.
Og en hurtig afregning ude hos kunden kan være en stor fordel for den enkelte virksomhed, der både sparer tid og penge, vurderer projektchef i Dansk Byggeri, Jørn Jensen.
Jeg taler ofte med virksomheder, der har penge ude at svømme hos kunden. Virksomhederne bruger lange eftermiddage på inkasso og administrationsbøvl. Det koster likviditet og godt humør. Via eksempelvis MobilePay Business kan håndværkeren få afviklet betalingen, inden de går fra kunden. Virksomheden slipper for at lege bank, og fokus kan rettes mod kerneopgaven; det gode håndværk ude hos kunden, siger Jørn Jensen.
Flere er allerede hoppet med på den elektroniske betalingsvogn, fortæller Jørn Jensen. Han håber dog, at udviklingen tager endnu mere fart.
Hvis de små- og mellemstore virksomheder landet over tager løsningen til sig, står vi med en mere produktiv branche. Det er endda pærenemt at oprette den mobile betalingskonto. Så vi taler om en lille løsning med stor effekt, siger han.
-SSM