Tekniq: TV-reklamer skal trække unge til
Tekniq har indledt en markedsføringskampagne, hvor reklamefilm skal skaffe flere lærlinge til branchen.
Brancheorganisationen Tekniq har i denne uge indledt en reklamekampagne, der skal ændre de unges og de unges forældres - opfattelse af VVS-energiuddannelsen. På den måde håber brancheorganisationen at skaffe flere elever til uddannelsen og dermed flere lærlinge.
Mange har en lidt gammeldags opfattelse af VVS-branchen og hvad man laver, når man arbejder her. Vi vil gerne vise virkeligheden frem for flere unge, siger Tekniqs underdirektør Tina Voldby.
Første del af kampagnen indbefatter en film, som skal vise VVS-energiuddannelsens beskæftigelsesområder; Vand, luft og energi. Filmen er i denne uge blevet lanceret på Facebook og Youtube og bliver i næste uge også vist på TV.
Læs også: Ny kampagne skal tiltrække unge til VVS-energiuddannelsen
Markedsføringskampagnen løber til og med uge 27, men Tekniq vil med jævne mellemrum i løbet af det næste år køre kampagner, der skal få de unge og forældrene til at se det attraktive, spændende og innovative ved VVS-energiuddannelsen.
-CHM