AXOR deler nye perspektiver på individualisering af private boligarealer
Virksomheden AXOR deler perspektiver om trends inde for forbrugsmønstrer – særligt når det drejer sig om badeværelser og køkkener.
Individuel luksus på en ny måde: Individualisering er en af de vigtigste megatrends lige nu. Den øgede globalisering skaber en følelse af ensformighed med standardiserede produkter og onesize-løsninger, så mange mennesker ønsker at udtrykke sig mere personligt, når det gælder luksus, stil og velvære.
En udbredt og tiltagende følelse af usikkerhed, kompleksitet og uklarhed har blot forstærket tendensen, særligt i det private hjem, hvor der er behov for rum og ting, der afspejler beboernes personlighed. Badeværelser og køkkener er her i fokus. Dels på grund af de personlige ritualer, der udføres her – madlavning i det fælles køkken og egenomsorg alene på badeværelset – dels på grund af den særlige rolle, som hjemmets ting får, når menneskerne rører ved og interagerer med dem.
LÆS OGSÅ: Ordrestyring vokser med 20 procent
”Hvordan kan arkitekter og indretningsarkitekter forstå deres kunders evigt foranderlige personlige ønsker bedre og således udvikle karakteristiske og bæredygtige løsninger, der giver mening og glæde i mange, mange år? Og hvordan får kunderne rum, der er tilpasset deres helt individuelle behov?” spørger Anke Sohn, Head of Global Marketing AXOR.
Whitepaper besvarer individualiseringens spørgsmål
Med projektet DISTINCTIVE undersøger AXOR blandt andet disse spørgsmål i en unik udforskning af individualisering og individuel luksus i de private boligarealer. Ekspertinterviews, samtaler med AXOR designpartnere og badinspiration fra kendte arkitekter som Tristan Auer, Maison Sarah Lavoine eller Hadi Teherani byder på håndgribelige løsninger, som både arkitekter og designelskende forbrugere kan lade sig inspirere af.
AXORs whitepaper "Expressing your personality. Individualization as the ultimate luxury" giver stof til eftertanke og udforsker blandt andet spørgsmålet ”Hvorfor fører industrialisering til individualisering – og hvad betyder luksus i dag? Ægte luksus?” Det viser individualisering som megatrend i et samfund, der konstant differentierer sig, og hvor stærke brands står for værdier og kvalitet.
LÆS OGSÅ: Hans Følsgaard fylder 100 år
AXOR: Selvskrevet designekspert
AXOR blev grundlagt i 1993 med en mission om at bringe personlighed ind på badeværelset og er derfor selvskrevet til at moderere samtalen, som er dybt forankret i mærkets egen umiskendelige holdning til design, samarbejde og innovation. AXOR har i over 25 år arbejdet sammen med verdenskendte designere om at forme rum til vandet, der udtrykker brugerens unikke personlighed.
”Vores produkter udvikles til personligheder af personligheder,” sådan sammenfatter Anke Sohn brandets tilgang.
”Det ses tydeligt i vores AXOR produktportefølje, som skiller sig ud med sit brede udvalg af stile. AXOR forstørrer mulighederne for det personlige udtryk med AXOR FinishPlus, en vifte af eksklusive farver og overflader, og med AXOR Signature tager vi individualisering til et helt nyt niveau”, afslutter hun.
-AKJ