Belysning, der får kunderne tilbage i butikkerne

I en tid med stigende online-salg og corona-nedlukning er det afgørende for detailhandlen, at kunderne får lyst til at komme ind i de fysiske butikker. Udover de rigtige varer og sikkerhedsforanstaltninger er indretning og indbydende belysning vigtige midler i kampen om kunderne

Konkurrencen i tøjbranchen er hårdere end nogensinde. Og samtidig har de seneste måneders corona-nedlukning udfordret de fysiske butikker på de hurtige klik og billige priser fra nethandlen. Det er derfor nødvendigt at bruge de rigtige virkemidler for at få kunderne ind i de fysiske butikker og for at give dem de oplevelser, som man ikke kan få bag skærmen i et klinisk univers.

Konkurrencen i tøjbranchen er hårdere end nogensinde. Og samtidig har de seneste måneders corona-nedlukning udfordret de fysiske butikker på de hurtige klik og billige priser fra nethandlen.

Den fysiske butik på Amager blev indrettet med dæmpbare LED-spots i loftet, hvor et skinnesystem af typen Vento sikrer, at belysningen let og fleksibelt kan flyttes alt efter, hvilken effekt, man ønsker i butikken. "Det var enormt vigtigt for os, at belysningen ikke var en permanent opsætning, men derimod fleksibelt, så vi kan rykke vores spots alt efter udstillingerne af tøjet", understreger Rikke Meldgaard..

Det er derfor nødvendigt at bruge de rigtige virkemidler for at få kunderne ind i de fysiske butikker og for at give dem de oplevelser, som man ikke kan få bag skærmen i et klinisk univers.

Det skal være en oplevelse
Iværksætterne Rikke Meldgaard og Natasja Gramstrup har samlet deres brands under ét tag i deres fysiske tøjbutik By Melgaard og Tasja & Silas.

Fra starten har de været opmærksomme på, at tøjbutikken i Skottegårdens Butikscenter i Kastrup på Amager skulle have sit helt eget udtryk, og at varerne skulle præsenteres i den helt rigtige stemning.

- Selve indretningen og designet med møbler og inventar er elementer i den samlede oplevelse. Men for at få den helt rigtige stemning frem, er det faktisk belysningen, der er afgørende. Vi gik derfor helt bevidst efter en belysning, der virkede indbydende, varm og hyggelig, og som samtidig præsenterede tøjet indbydende og på en måde, så man får lyst til mærke kvaliteten og meget gerne prøve det. Altså alt dét, man netop ikke kan bag en skærm, fortæller Rikke Meldgaard.

Vento Nice fra LumenLight

  • Farvetemperatur: 3000
  • Materiale: Aluminium
  • Beregnet for: Indendørs
  • IP-klasse: 20
  • Levetid: 50.000 timer
  • Farveegenskaber: +85
  • Produktmål: 128 x 63 x 80 mm
  • Spænding: 220-240BV
  • Lyskildetype: COB LED
  • Wattage lyskilde / total: 10 W
  • Spredning: 36 grader
  • Garanti: Fem år

Den fysiske butik på Amager blev indrettet med dæmpbare LED-spots i loftet, hvor et skinnesystem af typen Vento sikrer, at belysningen let og fleksibelt kan flyttes alt efter, hvilken effekt, man ønsker i butikken.
- Det var enormt vigtigt for os, at belysningen ikke var en permanent opsætning, men derimod fleksibelt, så vi kan rykke vores spots alt efter udstillingerne af tøjet, understreger Rikke Meldgaard.

Design og teknologi giver nye muligheder
Hos belysningseksperterne i LumenLight ApS, der markedsfører en række udendørs og indendørs løsninger til flere brancher, mærker man den stigende interesse for at indtænke belysningen tidligere i designfasen, når en ny butik skal indrettes.

Det skyldes ikke mindst de mange nye designmuligheder og den teknologiske udvikling inden for især LED-løsninger.

- I dag kan vi levere løsninger, hvor belysningen kan tones i flere farver og et utal af varmenuancer, så man får lige det udtryk, man ønsker i butikken. Herudover er driftsomkostningerne ekstremt lave i forhold til de tidligere generationer af spots, der i øvrigt også udviklede meget varme og derfor ofte krævede mere ventilation i lokalet, end man behøver i dag, understreger Peter Aaløse og fortsætter:

Iværksætterne Rikke Meldgaard og Natasja Gramstrup har samlet deres brands under ét tag i deres fysiske tøjbutik By Melgaard og Tasja & Silas. Fra starten har de været opmærksomme på, at tøjbutikken i Skottegårdens Butikscenter i Kastrup på Amager skulle have sit helt eget udtryk, og at varerne skulle præsenteres i den helt rigtige stemning..

- Dårlig belysning kan få rummet til at synes mindre, tøjet kedeligt og butikken til at fremstå uinspirerende. Den rigtige belysning vil derimod bidrage til at gøre oplevelsen af butikken og varerne indbydende og interessante, Og det er netop jo netop dén oplevelse, butikkerne ønsker at give kunderne.

Iværksætterne Rikke Meldgaard og Natasja Gramstrup har samlet deres brands under ét tag i deres fysiske tøjbutik By Melgaard og Tasja & Silas. Fra starten har de været opmærksomme på, at tøjbutikken i Skottegårdens Butikscenter i Kastrup på Amager skulle have sit helt eget udtryk, og at varerne skulle præsenteres i den helt rigtige stemning.

12.08.2020LumenLight

Sponseret

Belysning, der får kunderne tilbage i butikkerne

29.04.2020LumenLight

Sponseret

LED-strips er nummer et til sikkert lys på arbejdspladsen

17.12.2019LumenLight

Sponseret

Klassiker til nemmere montering

17.10.2019LumenLight

Sponseret

Hundredmetervis af klart lys

14.10.2019LumenLight

Sponseret

Grossisternes ven har set lyset