20.01.2016  |  VVS  |  Virksomhedsdrift

Brødrene Dahl sælger for en million via Facebook

Hos Brødrene Dahl har man haft held med at få kunderne til at købe varer via henvisninger fra Facebook.

VVS-grossisten Brødrene Dahl har kigget på salget fra 2015 og opdaget en overraskende tendens. Virksomheden, som er en del af Saint-Gobain Distribution Denmark, har nemlig solgt for en million kroner via Facebook. Det skriver Finans.

Læs også: Brødrene Dahl øger onlinesalget markant

At så mange kunder har klikket sig ind på Brøderene Dahls hjemmeside via links på Facebook, overrasker e-handels- og marketingsdirektør i Saint-Gobain Distribution Denmark, Christian Agger:

”Jeg havde egentlig regnet med, at vores salg via Facebook ville være nul kroner, fordi vi ikke sælger produkter til private som eksempelvis fodboldstøvler, rulleskøjter og løbehjul”, siger Christian Agger til Finans og fortsætter:

”Det er er overraskende, at det også virker i en grossistbranche. Jeg tror, at når kunderne støder på vores navn i deres Facebook-feed, kommer de til at tænke på os, og så får de købt nogle varer”.

Læs også: Må dine medarbejdere skrive, hvad de vil på Facebook?

E-handels- og marketingsdirektøren gør det samtidig klart, at Facebook ikke er Brødrene Dahls direkte kommercielle kanal. Tilbud og nye produkter skal komme fra en anden vinkel, og Christian Agger fortæller, at virksomheden bruger mange ressourcer på at få formidlet det rette budskab på den bedst mulige måde.

Brødrene Dahls Facebookside har lidt over 5.000 ’likes’.

-CHM

Mere fra Clara

Clara Hennecke Mikkelsen

Redaktionsassistent, Installator.dk

Korte nyheder til Installatør.dk og hertil knyttede nyhedsbreve og printmagasin. Derudover læser jeg korrektur på andres tekster, og løser andre forefaldende, journalistiske opgaver.

Se profil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere