Brødrene Dahl opruster markant i Aarhus og Odense
Brødrene Dahl vil gerne sikre en hurtig betjening til sine kunder, og derfor har man oprustet, så VVS-grossisten nu har fire butikker i Aarhus og to butikker i Odense. Butikkerne fungerer som fremskudte lagre, hvorfra håndværkerne både kan få varerne leveret eller afhente dem selv.
Brødrene Dahl har en strategi om, at det aldrig må tage en håndværker mere end en halv time at finde de nødvendige varer til en byggesag, og så er det ligegyldigt, om der er tale om nybyggeri eller en større renoveringsopgave.
Læs også: Brødrene Dahl stiller skarpt på den enkelte kundes indkøbsoplevelse
Derfor gør den stigende byggeaktivitet i Aarhus og Odense, at VVS-grossisten nu har hele fire butikker i Aarhus samt to butikker i Odense, skriver Århus Stiftstidende.
”Vi har i år oplevet en tocifret vækst og en omsætning i Aarhus, der er 15-20 procent højere end resten af landet. Selv om det er svært at spå om fremtiden, så håber jeg på en tilsvarende vækst i det kommende år”, siger salgsdirektør for Brødrene Dahl i Jylland-Fyn, Jesper Lynge, til Århus Stiftstidende og fortsætter:
”Hele vores setup handler om fokus på at gøre det nemmere for kunden. Vi er klar over, at det i dag for alle håndværkere handler om at effektivisere. Derfor gør vi alt, hvad vi kan for at etablere lette løsninger”.
Frit valg mellem kvik-levering og -afhentning
Via det, som Jesper Lynge betegner som fremskudte lagre på de fire Aarhus-lokationer, kan håndværkerne frit vælge mellem Kvik-levering eller Kvik-afhentning.
”Ved Kvik-levering sørger vores GPS-baserede bestillingssystem for at registrere hvilket lager, der ligger tættest på arbejdspladsen”, siger han til Århus Stiftstidende og fortsætter:
”Ordren samles og pakkes hurtigt, og via en distributør sørger vi for at bringe de bestilte varer ud til byggepladsen, så håndværkeren kan fortsætte sit arbejde uden at bruge unødvendig tid på at sætte alt på pause og køre til og fra vores lager. Vi sørger på den måde for, at han kan fastholde sin effektivitet til glæde i sidste ende for slutkunden”.
Hele operationen kan følges via mobiltelefonen, så håndværkeren kan orientere sig om og planlægge sit arbejde ud fra, hvornår den ønskede vare vil ankomme.
”Vores mål er med dette setup at yde den maksimale service for kunden. Håndværkeren kan selv bestemme, om han vil vælge den detaljerede digitale løsning og handle online, eller om han vil besøge vores butik og lager eller bestille varerne som Kvik-levering”, siger Jesper Lynge til Århus Stiftstidende.
Planene er, at en lignende satsning nu også skal udrulles i Odense, hvor byggeaktiviteten er hastigt voksende.
Læs også: Nyrenoveret Brødrene Dahl-butik genåbner i Odense
”I Odense følger vi projekteringen af den kommende letbane tæt. Vi har valgt at placere to butikker i Odense. En butik på hver side af letbanen, så vi også her kan tilbyde det samme setup som i Aarhus med maksimalt 30 minutter til butik eller til Kvik-levering”, siger Jesper Lynge til Århus Stiftstidende.
- JMA