Brødrene Dahl stiller skarpt på den enkelte kundes indkøbsoplevelse

Den gode oplevelse for den enkelte kunde skabes bedst, når man kender kundens hverdag, skriver direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl, Bo Velling-Theisen, i en klumme.

Digitaliseringen giver Brødrene Dahl muligheder som aldrig før for at følge kundernes bevægelser og være på forkant med en del af deres hensigter, mener Bo Velling-Theisen, direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl. Arkivfoto. .

Brødrene Dahl (BD) har i den seneste tid modtaget en del hyldest for den oplevelse, som grossisten giver sine kunder. For nylig vandt BD således en europæisk pris og blev for andet år i træk præmieret ved FDIHs E-handelspris i kategorien omnichannel.

Læs også: Brødrene Dahl vinder sølv ved e-handlens Champions League

Selvom direktør for marketing og retail hos BD, Bo Velling-Theisen, i en klumme på markedsforing.dk giver udtryk for, at han er stolt af priserne og generelt siger, at grossistbranchen er god til at give kunderne en oplevelse af, at systemerne hænger godt sammen og giver kunderne en sammenhængende købsoplevelse, så mener han stadig, at der skal arbejdes videre.

”Digitaliseringen giver os muligheder som aldrig før - vi kan følge kundernes bevægelser og være på forkant med en del af deres hensigter”, skriver Bo Velling-Theisen og fortsætter:

”Men hvor er omnichannel på vej hen - eller rettere; hvor er kunderne på vej hen? Jeg har tidligere givet udtryk for, at omnichannel er indefra og ud, og burde erstattes af mychannel. Altså kundens kanal, som giver en indkøbsoplevelse, der passer til den situation, jeg som kunde står i, når det passer mig”, skriver han på markedsforing.dk.

Marketing og kundeindsigt afgørende
I klummen kommer Bo Velling-Theisen derfor med sine bud på, hvordan denne tilgang til kunder og kundeoplevelser kan komme til at ramme plet, så virksomhederne ikke bliver for smarte, men alligevel overstiger kundernes forventninger.

”Her spiller marketing og kundeindsigt en stor rolle. Marketing skal vide langt mere om kunderne end blot, hvordan de køber eller ikke køber dit produkt. Hvad ved du faktisk om dine kunders hverdag, og hvordan den hænger sammen? Hvad sker der, fra kunderne står op, til de går i seng?”, spørger Bo Velling-Theisen og uddyber:

”Ved at kigge lidt ekstra på hvad der fylder i deres hverdag og dræner dem for energi, kan du sikkert identificere services, I kan tilbyde, som passer til din virksomheds værdier og de muligheder I faktisk har, hvis du kigger dig rundt i organisationen”, skriver han på markedsforing.dk.

Helt konkret er BD ifølge Bo Velling-Theisen gået i gang med at undersøge, hvordan kundernes hverdag kan gøres lettere.

Læs også: To storleverandører til VVS-branchen indgår digitalt samarbejde

”For eksempel er vi begyndt at modtage VVS-affald i flere af vores butikker. Så slipper vores kunder for en tur til genbrugspladsen og kan få mere tid til deres kunder eller familien”, skriver han og fortsætter:

”Det er en mindre ting, som dog er med til at gøre kundernes hverdag lidt lettere. Vi ved også, at VVS’erne er dem, der bliver hurtigst nedslidte på arbejdsmarkedet. Derfor har vi gjort det meget lettere at læsse de tunge varer med drive-in og drive-thru i flere butikker”.

- JMA

Solar Danmark

Sponseret

Mød dine kollegaer i branchen til en gratis netværksdag

Installator.dk

Presset branche samler tunge profiler på Varmepumpedagen 2024

Relateret indhold

21.11.2024Installator.dk

Politisk tøven koster virksomheder og Europa dyrt

21.11.2024Installator.dk

Ankenævn slår fast: Det var i strid med konkurrenceloven

20.11.2024Denteks A/S

Sponseret

Vejen til grønnere arbejdstøj

20.11.2024Avidenz A/S

Sponseret

Sikker kørsel i vintervejr

20.11.2024Installator.dk

Arbejdsgivere: Unge iværksættere skal slippe for selskabsskat

20.11.2024Brødrene A & O Johansen A/S

Sponseret

Nordania sætter fokus på AO som hverdagens grønne partner

19.11.2024Installator.dk

Badeværelsestrends: En fusion af individualitet, natur og spa-følelse

19.11.2024Inspectly ApS

Sponseret

Dokumentkaos i byggeriet? Der findes en løsning!

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
Avidenz A/S
Kursus
Den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse (Ejby - FYN)

Tag den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse hos Avidenz - autoriseret arbejdsmiljørådgiver.

Dato

12.11.2024

Tid

08:00

Sted

Fjelsted Skov, Store Landevej 92, 5592 Ejby (FYN)

Danvak
Kursus
DS 447:2021 Ventilation i bygninger

Få en gennemgang af DS 447:2021, så du er opdateret på normen for ventilation og ventilationssystemer i alle typer bygninger beregnet til ophold af mennesker.

Dato

21.11.2024

Tid

08:00

Sted

Horisont Hotel & Konference, Agro Food Park 10, 8200 Aarhus N

Avidenz A/S
Kursus
Den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse (Aarhus)

Tag den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse hos Avidenz - autoriseret arbejdsmiljørådgiver.

Dato

26.11.2024

Tid

08:00

Sted

Scandic Aarhus Vest, Rytoften 3, 8210 Aarhus V

ARO ENERGY SOLUTIONS A/S
Seminar
Seminar om afkøling i fjernvarmeinstallationer

ARO ENERGY SOLUTIONS deltager i et vigtigt seminar om afkøling i fjernvarmeinstallationer, der afholdes af Fjernvarme Fyn den 26. november 2024.

Dato

26.11.2024

Tid

14:00

Sted

Fjernvarme Fyn Havnegade 120, 5000 Odense C

Solar Danmark
Messe
Blue Install Network for elinstallatører - Aarhus

Kom til et spændende netværksmøde med fire aktuelle temaer, besøg minimessen og slut dagen af med lidt god mad.

Dato

26.11.2024

Tid

14:00

Sted

Aarhus

Scankab Cables A/S
Messe
Ajour i Odense

Vi er stolte over igen i år at være en del af Ajour - Maskinmesterforeningens erhvervskonference, hvor maskinmestre og eksperter fra forskellige industrier samles for at dele viden, erfaringer og fremtidens løsninger. Scankab Cables er klar til at byde dig velkommen på stand 4101.

Dato

28.11.2024

Tid

08:30

Sted

Odense Congress Center, Ørbækvej 350, 5220 Odense