Brødrene Dahl stiller skarpt på den enkelte kundes indkøbsoplevelse

Den gode oplevelse for den enkelte kunde skabes bedst, når man kender kundens hverdag, skriver direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl, Bo Velling-Theisen, i en klumme.

Digitaliseringen giver Brødrene Dahl muligheder som aldrig før for at følge kundernes bevægelser og være på forkant med en del af deres hensigter, mener Bo Velling-Theisen, direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl. Arkivfoto. .

Brødrene Dahl (BD) har i den seneste tid modtaget en del hyldest for den oplevelse, som grossisten giver sine kunder. For nylig vandt BD således en europæisk pris og blev for andet år i træk præmieret ved FDIHs E-handelspris i kategorien omnichannel.

Læs også: Brødrene Dahl vinder sølv ved e-handlens Champions League

Selvom direktør for marketing og retail hos BD, Bo Velling-Theisen, i en klumme på markedsforing.dk giver udtryk for, at han er stolt af priserne og generelt siger, at grossistbranchen er god til at give kunderne en oplevelse af, at systemerne hænger godt sammen og giver kunderne en sammenhængende købsoplevelse, så mener han stadig, at der skal arbejdes videre.

”Digitaliseringen giver os muligheder som aldrig før - vi kan følge kundernes bevægelser og være på forkant med en del af deres hensigter”, skriver Bo Velling-Theisen og fortsætter:

”Men hvor er omnichannel på vej hen - eller rettere; hvor er kunderne på vej hen? Jeg har tidligere givet udtryk for, at omnichannel er indefra og ud, og burde erstattes af mychannel. Altså kundens kanal, som giver en indkøbsoplevelse, der passer til den situation, jeg som kunde står i, når det passer mig”, skriver han på markedsforing.dk.

Marketing og kundeindsigt afgørende
I klummen kommer Bo Velling-Theisen derfor med sine bud på, hvordan denne tilgang til kunder og kundeoplevelser kan komme til at ramme plet, så virksomhederne ikke bliver for smarte, men alligevel overstiger kundernes forventninger.

”Her spiller marketing og kundeindsigt en stor rolle. Marketing skal vide langt mere om kunderne end blot, hvordan de køber eller ikke køber dit produkt. Hvad ved du faktisk om dine kunders hverdag, og hvordan den hænger sammen? Hvad sker der, fra kunderne står op, til de går i seng?”, spørger Bo Velling-Theisen og uddyber:

”Ved at kigge lidt ekstra på hvad der fylder i deres hverdag og dræner dem for energi, kan du sikkert identificere services, I kan tilbyde, som passer til din virksomheds værdier og de muligheder I faktisk har, hvis du kigger dig rundt i organisationen”, skriver han på markedsforing.dk.

Helt konkret er BD ifølge Bo Velling-Theisen gået i gang med at undersøge, hvordan kundernes hverdag kan gøres lettere.

Læs også: To storleverandører til VVS-branchen indgår digitalt samarbejde

”For eksempel er vi begyndt at modtage VVS-affald i flere af vores butikker. Så slipper vores kunder for en tur til genbrugspladsen og kan få mere tid til deres kunder eller familien”, skriver han og fortsætter:

”Det er en mindre ting, som dog er med til at gøre kundernes hverdag lidt lettere. Vi ved også, at VVS’erne er dem, der bliver hurtigst nedslidte på arbejdsmarkedet. Derfor har vi gjort det meget lettere at læsse de tunge varer med drive-in og drive-thru i flere butikker”.

- JMA

Wygwam Danmark, a division of Niko

Sponseret

Følger du installationsreglerne for sikringselementer i boligtavler?

Techem Danmark A/S

Sponseret

Spar på ressourcerne - anbefalingen er, sæt forbrugsmåling op hurtigst muligt i projekterne

Relateret indhold

01.08.2025Danish Security Fair

Sponseret

Et tætpakket program om sikkerhed på Danish Security Fair 2025

30.07.2025DTU

Sponseret

Styrk dine kompetencer i produktions- og forsyningskæder

30.07.2025Installator.dk

Faglærte mænd har det længste arbejdsliv

29.07.2025Installator.dk

AI-løsninger skal forenkle byggeansøgninger

28.07.2025Installator.dk

Flere har søgt ind på tekniske uddannelser

25.07.2025Installator.dk

Danmark langt fra regeringens solcelle-mål

24.07.2025Installator.dk

Ny type medarbejdere i det tekniske erhvervsliv

21.07.2025Installator.dk

Udskudt regelændring rammer unges jobmuligheder

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU
Efteruddannelse
Ledelse med Data – AI strategi og lederskab

Hvordan kan data udnyttes til ledelsesmæssig beslutningstagning? Hvad er forretningsværdien ved at bruge data og intelligent analyse som AI, hvad er udfordringerne, og hvordan kan vi løse dem?

Dato

09.01.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU
Efteruddannelse
Det personlige lederskab og forandring

Udvid og styrk dine personlige ledelseskompetencer og få udviklet dine samarbejdsevner og evner til at vække tillid hos medarbejdere.

Dato

09.01.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU
Efteruddannelse
Det personlige lederskab og forandring - aften

Udvid og styrk dine personlige ledelseskompetencer og få udviklet dine samarbejdsevner og evner til at vække tillid hos medarbejdere.

Dato

27.01.2025

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU
Efteruddannelse
Bæredygtighed og digitalisering

Styrk dine færdigheder inden for forbedring af bæredygtighed, bæredygtighedsrapportering og digitalisering med dette kursus.

Dato

29.01.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

09.08.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

ABB A/S
Kursus
Certificeret KNX Basic kursus

Tilmeld dig

Dato

25.08.2025

Tid

08:30

Sted

ABB A/S, Lautrupvang 8, 2750 Ballerup