Brødrene Dahl stiller skarpt på den enkelte kundes indkøbsoplevelse

Den gode oplevelse for den enkelte kunde skabes bedst, når man kender kundens hverdag, skriver direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl, Bo Velling-Theisen, i en klumme.

Digitaliseringen giver Brødrene Dahl muligheder som aldrig før for at følge kundernes bevægelser og være på forkant med en del af deres hensigter, mener Bo Velling-Theisen, direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl. Arkivfoto. .

Brødrene Dahl (BD) har i den seneste tid modtaget en del hyldest for den oplevelse, som grossisten giver sine kunder. For nylig vandt BD således en europæisk pris og blev for andet år i træk præmieret ved FDIHs E-handelspris i kategorien omnichannel.

Læs også: Brødrene Dahl vinder sølv ved e-handlens Champions League

Selvom direktør for marketing og retail hos BD, Bo Velling-Theisen, i en klumme på markedsforing.dk giver udtryk for, at han er stolt af priserne og generelt siger, at grossistbranchen er god til at give kunderne en oplevelse af, at systemerne hænger godt sammen og giver kunderne en sammenhængende købsoplevelse, så mener han stadig, at der skal arbejdes videre.

”Digitaliseringen giver os muligheder som aldrig før - vi kan følge kundernes bevægelser og være på forkant med en del af deres hensigter”, skriver Bo Velling-Theisen og fortsætter:

”Men hvor er omnichannel på vej hen - eller rettere; hvor er kunderne på vej hen? Jeg har tidligere givet udtryk for, at omnichannel er indefra og ud, og burde erstattes af mychannel. Altså kundens kanal, som giver en indkøbsoplevelse, der passer til den situation, jeg som kunde står i, når det passer mig”, skriver han på markedsforing.dk.

Marketing og kundeindsigt afgørende
I klummen kommer Bo Velling-Theisen derfor med sine bud på, hvordan denne tilgang til kunder og kundeoplevelser kan komme til at ramme plet, så virksomhederne ikke bliver for smarte, men alligevel overstiger kundernes forventninger.

”Her spiller marketing og kundeindsigt en stor rolle. Marketing skal vide langt mere om kunderne end blot, hvordan de køber eller ikke køber dit produkt. Hvad ved du faktisk om dine kunders hverdag, og hvordan den hænger sammen? Hvad sker der, fra kunderne står op, til de går i seng?”, spørger Bo Velling-Theisen og uddyber:

”Ved at kigge lidt ekstra på hvad der fylder i deres hverdag og dræner dem for energi, kan du sikkert identificere services, I kan tilbyde, som passer til din virksomheds værdier og de muligheder I faktisk har, hvis du kigger dig rundt i organisationen”, skriver han på markedsforing.dk.

Helt konkret er BD ifølge Bo Velling-Theisen gået i gang med at undersøge, hvordan kundernes hverdag kan gøres lettere.

Læs også: To storleverandører til VVS-branchen indgår digitalt samarbejde

”For eksempel er vi begyndt at modtage VVS-affald i flere af vores butikker. Så slipper vores kunder for en tur til genbrugspladsen og kan få mere tid til deres kunder eller familien”, skriver han og fortsætter:

”Det er en mindre ting, som dog er med til at gøre kundernes hverdag lidt lettere. Vi ved også, at VVS’erne er dem, der bliver hurtigst nedslidte på arbejdsmarkedet. Derfor har vi gjort det meget lettere at læsse de tunge varer med drive-in og drive-thru i flere butikker”.

- JMA

Eaton Electric Danmark

Sponseret

Vidste du, at elektriske fejl er størst under vedligeholdelsesarbejde?

Uponor

Sponseret

Fremtidens fjernvarmeløsning er lige her

Relateret indhold

22.07.2024Installator.dk

Dansk startup samarbejder med Huawei

15.07.2024Installator.dk

Elektronik skal leve længere og genanvendes

19.07.2024RIB Software

Sponseret

Husk at få fat i din billet til BIM World Copenhagen!

15.07.2024Installator.dk

Elektronik skal leve længere og genanvendes

15.07.2024RIB Software

Sponseret

NY RAPPORT: RIB Markedsundersøgelse 2024!

12.07.2024RIB Software

Sponseret

Få et overblik over alle vores uddannelser/kurser efter sommeren!

12.07.2024Installator.dk

Faldende driftsresultat i Bravida Danmark

11.07.2024HELUKABEL Danmark ApS

Sponseret

HELUKABEL styrker sit engagement i Indien med nyt produktionsanlæg

Jobmarked

Se alle

GEMINA TERMIX A/S

Salgsassistent

Vi søger en salgsassistent, som er serviceminded, udadvendt og har smil i stemmen.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Solar Danmark

Er du vores kollega som Account Manager – Specialist på ABA/AVA

Er du teknisk velfunderet, drevet af salg og kan du formidle tekniske løsninger kommercielt? Vi søger en kollega til Danmarks skarpeste sikrings-team. Skal det være dig?

Område

Hovedstaden

Ansøgningsfrist

22.08.2024

Vølund Varmeteknik A/S

Intern tekniker til kundesupport

Vølund Varmeteknik A/S har egen serviceorganisation med 30 medarbejdere over hele landet. Vi søger nu endnu en teknisk kollega - denne gang til kundesupport på kontoret i Herning.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Vølund Varmeteknik A/S

Teknisk salgskonsulent til VVS-branchen

Vi søger en teknisk salgskonsulent til vores stærke team, og du har nu muligheden for at blive en del af markedets førende leverandør af bæredygtige varmetekniske løsninger.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Vølund Varmeteknik A/S

Er du vores nye servicetekniker?

Vølund Varmeteknik A/S har i de senere år udviklet en professionel serviceorganisation med i øjeblikket 25 eksterne serviceteknikere, som alle kører ud hjemmefra og i tæt dialog med et professionelt serviceteam på kontoret.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

METRO THERM A/S

Financial controller søges til METRO THERM i Helsinge

Er du uddannet financial controller eller er du en erfaren regnskabsassistent, som motiveres af at arbejde med regnskab og tal? Så er det måske dig, som vi søger til stillingen financial controller hos METRO THERM i Helsinge.

Område

Sjælland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle