Brødrene Dahl vil hylde landets håndværkere
Gennem en kampagne sender Brødrene Dahl en varm tak til alle håndværkere på tværs af landet. For håndværkerne fortjener ros på lige fod med sundhedspersonale, skraldemænd og pædagoger, mener VVS-grossisten.
Med lanceringen af begrebet ‘HåndværkerHelte’ giver Brødrene Dahl nu et stort skulderklap til alle landets håndværkere. Det sker med en kampagne, der når ud i alle de kroge håndværkerne befinder sig og har deres daglige gang.
Kampagnen har været under udvikling siden slutningen af sidste år og sigter således ikke kun mod håndværkernes vigtige rolle under coronakrisen. Den hylder den store indsats, håndværkere yder året rundt for at holde samfundet oven vande – en indsats, der efter VVS-grossisten mening ikke anerkendes nok.
“Uden håndværkere ville samfundet gå i stå. Det er håndværkerne, der sikrer, at børnene kan vaske hænder i skolen og børnehaven, at familien Danmark kan gå i bad og på toilettet derhjemme, og at indeklimaet er behageligt på arbejdspladsen for blot at nævne nogle ganske få eksempler. Det er ting, vi alle sammen tager for givet, men som håndværkerne knokler for hver dag. De fortjener en større opmærksomhed for den indsats, de yder, og det vil vi gerne bidrage til ved at sige højt og tydeligt tak til håndværkerne”, siger administrerende direktør i Brødrene Dahl, Peter Møller.
Læs også: Brødrene Dahl i tæt opløb om Årets Arbejdsplads
Håndværkerne føler sig lidt oversete
Forud for lanceringen af HåndværkerHelte konceptet har Brødrene Dahl interviewet lærlinge, svende og mestre i både små og store virksomheder landet over. Her kom det tilsyneladende frem, at flere finder det mærkeligt, hvordan de ikke bliver mere anerkendt for deres arbejde.
“Samfundsmæssigt er manglen på anerkendelse også problematisk. Det fremmer ikke de unges lyst til at uddanne sig inden for håndværkerfagene, når der ikke er mere respekt om dem. Derfor er det en fælles opgave at skabe positiv opmærksomhed om håndværkerne. I Brødrene Dahl er vi fans af håndværkere og har været det siden 1867. Jeg håber, vi med kampagnen kan skabe mange flere fans”, siger Peter Møller.
Kampagnen blev officielt skudt i gang torsdag den 14. maj, hvor konceptet omkring HåndværkerHelte er blivende og vil udvikle sig løbende.
- HCL