Coronakrisen fik Aguardio til at tænke kreativt
Aguardio er blandt de mange virksomheder, der er udfordret af coronakrisen. Det har fået firmaet til at udvikle en ny sensor til håndvask.
Som følge af coronakrisen har virksomheder landet over mistet betydelige indtjeningsmuligheder og kunder. For den vejlensiske clean-tech virksomhed Aguardio, der bruger IoT og Big Data til at lave vand- og energibesparende sensorer, er dette også den nuværende realitet. Det skriver Fredericia Dagblad.
Derfor har iværksættervirksomheden været nødsaget til at revurdere sit produkt. Dette har således resulteret i en ny sensor, der i stedet for at opfordre til en begrænsing af vandforbruget, nu skal påvirke brugeren til at bruge mere tid på håndvask. Sensoren guider brugeren efter det samme tidsinterval, som Sundhedsstyrelsen anbefaler, hvilket vil sige, at man minimum skal vaske hænder i 20 sekunder.
Læs også: Adfærdsdesignede skoletoiletter skal sikre bedre hygiejne
“Vi kiggede på vores produkt og vores situation og vendte det 180 grader på hovedet. Som situationen er lige nu, kan vi ikke sælge vores originale produkt, men vi tror på, at der vil være fokus på håndhygiejne i lang tid fremover, og derfor tror vi på en fremtid for vores nye produkt”, siger Thomas Munch-Laursen, medstifter og administrerende direktør i Aguardio til Fredericia Dagblad.
Og efterspørgslens efter den nye løsning kommer tilsyneladende flere steder fra. Indtil videre har Aguardio lavet aftaler om at installere 25 sensorer i Dandy Business Park, og desuden udført installationsarbejde for Bredagerskolen i Jelling og True North Efterskole i Snaptun.
- HCL