Dansani: Vi er på rette spor
Trods modgang i 2014 er badeværelseskoncernen kommet godt igen med en stabil vækst i 2015, viser det opgjorte årsregnskab.
Den danske badeværelseskoncern Dansani har oplevet en stabil vækst de sidste mange år lige indtil forrige årsregnskab.
I 2014 påvirkede konkursen af den store, tyske byggemarkedskæde Max Bahr nemlig virksomheden gevaldigt. Selvom det stadig har kunnet mærkes i 2015, viser det aktuelle regnskabet en stabil vækst, hvor omsætningen er vokset med 15 procent, og indtjeningen er steget fra 10 millioner i 2014 til 16 millioner i 2015.
Læs også: Brancheprofilen: Dansani skal supportere installatørerne
Indtjeningen er stadig ikke på niveau med tidligere år, men vi er på rette spor især set i lyset af, at vi henter en ikke ubetydelig del af vores omsætning i Norge og Sverige, hvor valutakurserne har gjort decideret ondt, siger Dansanis administrerende direktør Carsten Friis og fortsætter:
Samtidig mærkede vi i 2015 stadig efterdønningerne af konkursen hos Max Bahr. Det tager tid at bygge så stor en distributionskanal op igen.
Læs også: Hansgrohe vokser og sætter ny omsætningsrekord
Dansani har allerede nu lanceret en række nye tiltag, der skal sikre koncernens fortsatte vækst i 2016. Et af dem er en ambitiøs markedsføringsstrategi, der både skal sikre dialog med forbrugerne og synliggøre Dansani som brand:
Vi oplever ofte, at folk ikke kender vores navn, men til gengæld kender de vores produkter godt, og værdsætter dem. Det er en klar konsekvens af, at vi har haft vores fokus på vores forhandlere og på at sikre, at de har de nødvendige redskaber til at skabe en god forretning. Det ændrer vi ikke på, men vi udvider nu vores fokus til også at omfatte slutkunderne, siger Carsten Friis.
-CHM