Digitalt værktøj til effektivt og sikkert arbejdsmiljø
SOSWEB er et digitalt system, der gør det let at organisere og tilgå alt om virksomhedens arbejdsmiljø og dokumentere, at krav fra myndigheder overholdes.
I systemet kan I blandt andet opdatere og hente:
- APV og handlingsplaner
- Sikkerhedsinstruktioner for arbejde i højden m.m.
- Eftersyn og booking af teknisk udstyr
- Kemiske instruktioner
- Kursusbeviser og andre uddannelsesbeviser, herunder f.eks. dokumentation for asbestuddannelsen
- Registrering af hændelser
Systemet sikrer således, at både ledere og medarbejdere har de rette dokumenter og instruktioner lige ved hånden, hvilket sparer tid og giver effektivitet og sikkerhed i hverdagen. Samtidig er det let at finde de dokumentationer, som arbejdstilsynet spørger efter.
Tilpas systemet til jeres behov, og tilgå det fra app’en
SOSWEB er opbygget i separate moduler, som man kan vælge til og fra og dermed tilpasse systemet med de funktioner, der passer til virksomhedens unikke behov. Til systemet er der også udviklet en speciel app, så SOSWEB kan med fordel tilgås fra forskellige enheder som pc, tablets og smartphones. Dette giver stor fleksibilitet særligt for medarbejdere, der arbejder udenfor virksomheden, så de altid har let adgang til nødvendige oplysninger.
Kompetenceoversigter giver tryghed og kunder
SOSWEB gør det nemt at overholde lovpligtige sikkerhedskrav og giver tryghed ved arbejdstilsynets besøg.
I Medarbejdermodulet kan kursusbeviser for eksempelvis asbestuddannelsen og andre relevante kompetencer og sikkerhedsinstruktioner opdateres, så virksomheden altid let kan dokumentere, hvem der er uddannet til specifikke opgaver og maskiner. Dette er ikke kun nyttigt ved arbejdstilsynets besøg, men også en fordel i forhold til kundeforespørgsler, hvor det forventes, at leverandøren har styr på arbejdsmiljøet og overholder gældende regler.
Spar tid, og undgå farligt arbejde
Med SOSWEB får virksomheden generelt en lang række fordele, der gør hverdagen lettere og mere produktiv. Herunder er listet lidt flere af de fordele, I opnår:
- Let tilgængelig dokumentation
Hurtig adgang til nødvendige sikkerhedsdokumenter, mødereferater, APV-handlingsplaner, årsplaner og andre administrative dokumenter og dokumentationer - Styr på udstyret
I modulet Teknisk Udstyr kan alt virksomhedens tekniske udstyr og maskiner registreres og overvåges. Systemet kan indstilles til automatisk at minde om planlagte lovpligtige eftersyn, så de overholdes og udstyret altid er i god stand, hvilket mindsker risikoen for ulykker eller at værktøjet ikke virker, når det skal bruges.
Udstyret kan desuden bookes direkte i systemet, hvilket sikrer effektiv koordinering og tilgængelighed af fællesudstyr. Ingen risikerer at køre forgæves efter udstyr, der så ikke er tilgængeligt. - Kemiske instruktioner i app’en
Modulet Kemi gør det nemt at holde styr på virksomhedens kemikalier med kemiske instruktioner og kemisk risikovurdering samlet ét sted. Instruktionerne kan hentes enten enkeltvis eller i store plancher med flere produkter samlet. Produkterne er grupperet efter anvendelse og farlighed, så der gælder de samme sikkerhedsforanstaltninger så som værnemidler. Medarbejdere kan hente instruktionerne via app’en, så de har altid hurtig og let adgang hertil og kan arbejde trygt uden farlig omgang med de kemiske produkter.
- Forebyggelse af ulykker og hændelser
I Registreringsmodulet kan man nemt rapportere hændelser og nærved-ulykker direkte fra en mobil eller tablet via app’en. Medarbejderne kan tilføje fotos som dokumentation, og de ansvarlige modtager straks en notifikation, så der hurtigt kan sættes ind. Dermed reduceres risikoen for gentagelser og større uheld.
Udviklet i samarbejde med virksomheder
SOSWEB sikrer virksomheden en struktur, der skaber tryghed hos medarbejderne, tilfredshed hos kunderne og en effektiv hverdag, hvor tiden kan bruges på kerneopgaver frem for administration.
Bag systemet står autoriseret arbejdsmiljørådgiver, Avidenz, som ved, hvad kræves for et sikkert arbejdsmiljø, og hvilke udfordringer virksomhederne kan have med at administrere det hele.
Samtidig er systemet udviklet i samarbejde med kunder for at afdække virksomhedernes behov bedst muligt. Systemet har eksisteret i mange år og bliver løbende videreudviklet og tilpasset nye krav og muligheder. Det er nemt at komme i gang med SOSWEB, og systemet er opbygget, så det er simpelt og intuitivt at anvende.
Kontakt Avidenz
Har du spørgsmål til SOSWEB eller ønsker en gratis og uforpligtende online demonstration af systemet, så kontakt os på telefon 66 17 34 55 eller mail info@avidenz.dk.