Tema: Digitalisering i installationsbranchen

Foto: AI

Udviklingen har været i gang længe. Digitalisering i installationsbranchen handler både om interne processer i virksomheden, relationen til leverandører og kunder og ikke mindst de produkter som f.eks. smarthome teknologien og professionelle løsninger i dag kan tilbyde i markedet.

Med den hastige udbredelse af kunstig intelligens - AI - kommer denne udvikling blot til at gå endnu hurtigere og skabe nye muligheder i alle dele af installationsbranchen.

På indkøbssiden har installatører i dag mulighed for hurtigt og nemt at sammenligne priser fra grossister og producenter og købe ind i et automatiseret flow, der også gør de interne processer nemmere.

Digitale løsninger gør det f.eks. muligt at få et overblik over virksomhedens arbejdsmiljø, mens andre kan tjene penge hjem ved at tilbyde datadrevne servicemodeller til virksomheder.

Mulighederne er utallige – og der bliver flere og flere af dem.

Læs mere i dette tema om, hvordan virksomheder i og omkring installationsbranche udnytter de nye muligheder for at skabe værdi både for sig selv og for kunderne.

I samarbejde med

04.11.2024ECIT Consulting A/S

Sponseret

Din sparringspartner, når din virksomhed står overfor et digitalt løft.

Optimér din håndværkervirksomhed med skræddersyet digital rådgivning

04.11.2024Avidenz A/S

Sponseret

DS Stålprofil A/S har fået bedre overblik og effektivitet ved at digitalisere arbejdsmiljøet

04.11.2024KlarPris

Sponseret

Ællingen, der blev til installationsbranchens digitale svane

01.11.2024Avidenz A/S

Sponseret

Digitalt værktøj til effektivt og sikkert arbejdsmiljø

04.11.2024ECIT Consulting A/S

Sponseret

Skab værdi i installationsbranchen gennem digitalisering

Se flere temaer

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.