For at styrke ordningens og medlemmernes profil på det hastigt voksende marked for energioptimering og grøn omstilling igangsætter Energivejlederordningen nu en rebranding kampagne med fokus på medlemmernes høje faglighed og opdaterede viden.
For at styrke ordningens og medlemmernes profil på det hastigt voksende marked for energioptimering og grøn omstilling igangsætter Energivejlederordningen nu en rebranding kampagne med fokus på medlemmernes høje faglighed og opdaterede viden. Foto: 123rf.com.
Styrkede uddannelsesaktiviteter kombineret med opdateret grafisk design, ny hjemmeside og ikke mindst en målrettet indsats på de sociale medier er blandt de tiltag, der indgår i en ny kampagne, som Energivejlederordningen netop har igangsat. Målet er at tiltrække flere medlemmer til ordningen og dermed bidrage til at styrke den generelle grønne omstilling med et lavere og mere klimavenligt energiforbrug i både den private og offentlige bygningsmasse.
”Over 4.000 byggefagfolk har siden etableringen af Energivejlederordningen i 2009 taget en uddannelse som Energivejleder. Og med de rekordhøje energipriser og stærkt øgede krav til energioptimering og grøn omstilling har der næsten aldrig været større behov for Energivejledernes ydelser end nu”, siger sekretariatsleder Kai Borggreen fra Energivejlederordningen og tilføjer:
”En Energivejleder kan som professionel rådgiver hjælpe bygningsejere med at opnå markante energibesparelser og dermed minimere og afbøde virkningerne af de høje energipriser. Men samtidig kan de også bidrage væsentligt til den grønne omstilling med basis i opdateret viden om alt fra bygge- og installationstekniske temaer til byggelovgivning, herunder de nye klimakrav”.
Læs også: Omstilling af vores samfund til strøm giver nye rekorder
Platformen for rebranding indsatsen er en antropologisk analyse, som viser, at det er muligheden for høj faglighed og opdateret faglig viden, der fastholder og tiltrækker medlemmer til ordningen. De har brug for at være godt fagligt klædt på til de mange opgaver på et hastigt voksende marked i konstant udvikling med skiftende regler og lovgivning.
”Derfor er styrkede uddannelsesmuligheder med endnu større fokus på grøn omstilling i kurser og webinarer en vigtig del af kampagneindsatsen sammenholdt med opkvalificering af selve Energivejlederuddannelsen med en overbygning i grøn omstilling”, slutter Kai Borggreen.
- PiB
Energi

Trekantområdet tiltrækker nyt energiselskab og styrker den grønne profil
Det vedvarende energiselskab Better Energy har åbnet nyt kontor i Kolding, som skal bidrage til Trekantområdets visioner inden for grøn energi.
Energi

Mangel på ladestandere bremser udrulning af elbiler
Skal Danmark have én million elbiler på vejene i 2030, kræver det, at antallet af nye ladestandere speedes op. AutoBranchen Danmark, FDM og TEKNIQ Arbejdsgiverne har samlet 20 konkrete anbefalinger til, hvordan vi når det mål.
Energi

Nyt multifleksibelt solcelleanlæg til byggepladser og festivaler
En banebrydende opfindelse af multifleksibelt solcelleanlæg fra AK sunpower imødekommer nye EU-krav. Fra levering til drift går der cirka en time, og den grønne omstilling er i gang.
Branchen

Individuel støtte til unge viser lovende resultater
Det hjælper at bruge en særlig metode med individuel støtte, når unge i psykisk mistrivsel skal i arbejde eller uddannelse. Det viser de foreløbige resultater fra et seksårigt forskningsstudie fra Københavns Professionshøjskole. Men de gode resultater kræver, at metoden bliver fulgt nøje, lyder det fra forskerne bag.
Energi

Sanitetsvirksomhed tager stort ansvar for den grønne omstilling
På et år har sanitetsvirksomheden Geberit formået at mindske sin miljøpåvirkning med 17,1 procent. Det fremgår af Geberit-gruppens bæredygtighedsrapport for 2022. Hos Geberit føler man et ansvar for at kigge ind i nye løsninger, der bidrager til en grønnere omstilling i sanitetsbranchen.
Branchen

Det går godt for elektrikere og el-installatører trods udfordringer
Elektrikervirksomheder har på trods af inflation og højere materialepriser formået at fastholde en stabil indtjening og endda øget den gennemsnitlige omsætning per medarbejder marginalt. Det viser PwC’s brancheanalyse for elektrikervirksomheder.