Fuld fokus på kunden
På El & Teknik-messen handler det først og fremmest om kunderne. Det er der enighed om hos Esylux og Wago, der begge er udstillere i år.
Der bliver kræset for kunderne på Esyluxs stand på El & Teknik-messen, som bliver afholdt i Odense Congres Center tirsdag, onsdag og torsdag i denne uge.
Belysningsspecialisten har et helt klart mål om starte projekter op, der kan finansiere de tre dyre dage på messen. Virksomhedens succeskriterie er konkrete leads, der kan arbejdes videre med.
Her skal ikke lukkes aftaler, der er mere tale om teasere. Meget konkrete teasere, der kan føre til, at vi mødes med kunderne efter messen og lukker aftaler, siger Terry Goldenbeck, der er managing director hos Esylux.
Burgere og 3D
Et besøg på Esylux stand byder på lidt af hvert. Man kan blandt andet få en burger og tale med deres velkendte eventpiger.
Vi har gjort reklame for vores deltagelse på messen de sidste 4-5 måneder og mange af de ting, der har fungeret de sidste år på messen, har vi valgt at benytte os af igen. Vi er kendt for at have nogle event-piger rendende rundt, og dem har vi selvfølgelig også med i år. I går solgte vi 400 burgere, og selvom det virker som et billigt trick, kan det bedre betale sig at have burgere end ingen burgere, fortæller Terry Goldenbeck.
Men de besøgende på standen får mere end burgere og søde smil fra de rødklædte piger. I standen er der i år en 3D-skærm, som viser virksomhedens nyhedsfilm, mens Esyluxs ansatte står på spring for at give en god oplevelse.
Vi har eksempelvis ingen stole bag skranken, for vi skal være tusind procent på. Vi tager messen meget seriøst, siger Terry Goldenback.
De imødekommende sælgere hos Esylux har også haft travlt, og virksomheden fik på messens første dag 126 leads. Terry Goldenback mener, at fordelen ved messen er, at man som udstiller har rig mulighed for at tænke ud af boksen for at lokke interesserede til.
Jeg kender branchen og de andre udstillere, så messen bruger vi ikke på at samle inspiration, den bruger vi udelukkende på at nå ud til kunderne, slår han fast.
Oplysning til installatørerne
På Wagos stand er opmærksomheden også rettet mod kunderne. Carsten Bovin, der er general manager, fortæller, at virksomhedens primære opgave på messen er at fremlægge de mange fordele, der er ved deres løsninger.
Vores opgave på messen er primært at fortælle, hvad installatører og private opnår ved skrueløs forbindelsesteknik. Mange installatører har taget konceptet til sig, men hvis vi styrker kendskabet hos de besøgende yderligere, vil den sidste skepsis helt sikkert dale, fortæller Carsten Bovin.
Der er flere afgørende fordele ved teknikken, såsom besparelse af tid og minimering af risiko for fejl. Men forberedelsestid og andre elementer spiller ind hos de tvivlende installatører.
Det, der holder installatørerne tilbage er, at der er forberedelsestid og nogle er bange for, at det overflødiggør installatørerne. Det er heldigvis ikke tilfældet, siger Carsten Bovin.
I går tirsdag havde Wago den travleste første dag, de har oplevet på messen i de 12 år, de selv har haft stand.