GROHE lancerer ambitiøs digital oplevelses-hub
Den 16. marts lancerede GROHE en digital platform med skræddersyet indhold til alle interessenter og med helt nye muligheder for at interagere online med de besøgende. "Det skal være branchens Netflix", lyder det.
På grund af covid-19- pandemien har GROHE trukket sig fra verdens førende messe for vand og sanitet, ISH, i marts måned, hvor virksomhedens traditionelt har en af messens største og bedst besøgte stande. Som alternativ har sanitetsproducenten udviklet et helt nyt digitalt mødested for brandets kunder og interessenter, GROHE X, der blev åbnet den 16. marts.
GROHE X er ikke kun en erstatning for messeaktiviteterne som en virtuel messe, men er udviklet som branchens første digitale oplevelses-hub. Her får de besøgende mulighed for at skabe deres egen individuelle brandoplevelse takket være informativt og inspirerende multimedie indhold, der er målrettet behovene hos de professionelle forretningspartnere og forbrugere – lyder det i en pressemeddelelse.
”One-size-fits-all har vist sig ikke at passe til nogen som helst. Der er brug for skræddersyede kanaler, produkter, løsninger og kommunikation, og det skal vores nye digitale univers understøtte. Vi har for eksempel lanceret et initiativ, hvor vi certificerer installatører i installation af vores produkter. Det er med til at løfte den gode oplevelse af kvaliteten for både installatører og slutkunder”, fortalte Jonas Brennwald på den digitale keynote-præsentation, der lancerede Grohe X. Jonas Brennwald udgør sammen med Thomas Fuhr topledelsen i Grohe AG.
Det nye sted at mødes
”Grohe X skal være en multimedieoplevelse, man kan kalde det vvs-branchens Netflix”, tilføjede Jonas Brennwald.
I en tid hvor mulighederne for ansigt til ansigt-møder er begrænsede, kan GROHE X sikre et nyt miljø til samarbejde og deling af ideer. Ud over at samle store mængde af gratis redaktionelt indhold på ét sted, lanceres platformen med en række funktioner og events, der er skræddersyet til GROHEs forskellige interessenter som installatører, grossister, arkitekter og designere samt forbrugere. Så uanset om en branchekunde fx ønsker at vide,
• hvilke globale tendenser, der påvirker sanitetsforretningen, eller
• en installatør er på udkig efter vejledningsvideoer, der kan gøre arbejdsdagen lettere, eller
• en arkitekt søger inspiration fra de nyeste trends, eller
• en forbruger søger efter moderne produktinnovationer for at gøre drømmebadeværelset til virkelighed,
kan svarene ifølge virksomheden findes på GROHE X.
LÆS OGSÅ: GROHE vil certificere installatører og professionalisere værdikæden for sanitet
Platformen byder samtidig på helt nye måder at interagere på med online kontakt til GROHE-brandeksperter og dedikeret faglig support fra teknikere, konsulenter mv. Formålet er, at GROHE X skal bringe verden tættere sammen som en platform til engageret udveksling af ideer med støtte fra GROHEs eksperter.
Sætter kunden i centrum
Med skræddersyet indhold, der er nøje tilpasset den enkelte målgruppe, afspejler GROHE X også virksomhedens nye kommercielle strategi, som blev introduceret sidste år. Baseret på omfattende feedback fra kunder udviklede ledelsesteamet en go-to-marked tilgang, der tilbyder en differentieret produktportefølje og dedikerede tjenester til hver af målgrupperne. Fokus på kundernes behov og ambitioner har også en central betydning for de nye produkter, som virksomheden vil præsentere på GROHE X. Udvikling af relevante produktløsninger, der forbedrer forbrugernes liv, kræver en dyb forståelse for, hvad forbrugerne ønsker til deres boligindretning.