Grohe vinder årets Red Dot Award for ny platform
Grohe får ros og anerkendelse for den digitale platform Grohe X, hvis koncept har vundet Red Dot Awards pris for digitale løsninger.
Få måneder efter lanceringen af den digitale oplevelseshub Grohe X, har sanitetsvirksomheden Grohe fået tildelt det internationalt anerkendte Red Dot Award Brands & Communications Design 2021 i kategorien ‘Digitale løsninger’ for sin platform.
Siden lanceringen i midten af marts i år har Grohe X tilsyneladende vist sig for at være en succes. Med 2.500 daglige besøgstal, mener Jonas Brennwald, der er leder hos LIXIL EMENA og Co-CEO ved Grohe AG, at platformen en spot-on kreativ løsning på kommunikationsudfordringerne både i dag og i fremtiden.
"Grohe X er meget mere end en digital messeudskiftning, hvilket de 35.000 besøgende og 70.000 visninger i den første uge alene har vist os", siger han.
"Platformen er designet perfekt til at positionere vores kommunikation for fremtiden. Vi er glade for, at vi med Red Dot-prisen nu også har modtaget international bekræftelse på, at vi har skabt noget, der ikke kun er godt designet, men også et ekstremt succesfuldt brandkommunikationsværktøj”, tilføjer han.
Prof. Dr. Peter Zec, initiativtager og administrerende direktør for Red Dot, understreger vigtigheden af digitale løsninger - især i dagens samfund:
"Som prisvinder har Grohe bevist, at de tænker ud af boksen. De ved, hvordan man handler hurtigt i krisetider og omstiller sig til at vise designtilgange på nye måder. På den måde mestrer de vigtige udfordringer og yder også et værdifuldt bidrag til den videre udvikling af samfundet”.
- HCL