Hver tredje installatør bliver anmeldt

Én ud af tre danske installationsvirksomheder er blevet anmeldt af kunder på nettet. Det er en tendens, som forventes at stige de kommende år, vurderer ekspert.

Anmelderkulturen spreder sig i øjeblikket til blandt andet installationsbranchen, hvor en tredjedel af el- og vvs-virksomhederne har oplevet at blive anmeldt..

At bruge nettet til at skrive og tjekke anmeldelser er blevet ganske populært de seneste år. Den tendens er nu også begyndt at sprede sig til installationsbranchen, hvor en tredjedel af alle el- og VVS-virksomheder har oplevet at blive anmeldt af kunder. Det viser en medlemsundersøgelse fra Tekniq.

Anmeldelserne finder som oftest sted på hjemmesiderne Trustpilot.com og anmaeld-haandvaerker.dk samt virksomhedernes egne Facebooksider.

Ifølge Henrik Carøe Gjellebøl, udviklingschef hos Tekniq, er det vigtigt at installatør og kunde forventningsafstemmer, inden arbejdet går i gang, for så vidt muligt at undgå dårlige anmeldelser på nettet..

”Det understreger, hvor vigtigt det er, at forventningsafstemningen mellem installatør og kunde er på plads, før arbejdet går i gang, så man undgår at selv mindre uoverensstemmelser ender som en dårlig anmeldelse på nettet”, siger Henrik Carøe Gjellebøl, der er udviklingschef hos Tekniq.

En stigende tendens
Endnu flere virksomheder vil opleve at blive anmeldt på nettet de kommende år, mener Trine-Maria Kristensen, som er selvstændig rådgiver og ekspert i brugen af sociale medier.

”Internettet er blevet socialt, og vi stopper ikke med at kommunikere på nettet, så antallet af online-anmeldelser og kommentarer vil stige yderligere”, siger hun.

Læs også: Installatører: Sociale medier kan højne salget

Der er endnu ikke én stor spiller, der har sat sig på markedet for anmeldelser inden for installationsbranchen. Det er ifølge Trine-Maria Kristensen årsagen til, at det ”kun” er en tredjedel af installatørerne, der har modtaget anmeldelser på nettet.

”Det er en god idé at holde øje med udviklingen, for hvis det lykkedes en onlinevirksomhed at skabe dét site, alle besøger, inden de ringer efter håndværkshjælp, så bliver gode kundeanmeldelser pludselig et meget vigtigt konkurrenceparameter”, konstaterer hun.

- KLZ

Alcadon ApS

Sponseret

[INVITATION] Når man har arbejdet med fiber i næsten 30 år, så har man set lidt af hvert...

KlarPris

Sponseret

Installatørens hemmelige våben: Bestil smartere og arbejd hurtigere

Relateret indhold

08.12.2025Installator.dk

Bravida vinder stort udbud på vejbelysning i 13 kommuner

08.12.2025Installator.dk

Elektrificeringen sikrer installatøren nøglerolle i den grønne omstilling

07.12.2025Installator.dk

Carl Ras vil tættere på kunderne med ny butiksstrategi

05.12.2025Installator.dk

Sjørring El-Service vælger Koble for at sikre fremtidens drift

05.12.2025Installator.dk

Dalux lancerer automatiseret clash detection

04.12.2025Installator.dk

CEPOS-analyse: Danmark bør droppe nationalt klimamål

04.12.2025Installator.dk

Aceve samler danske brands og køber op i Europa

04.12.2025Installator.dk

Bygma finder ny regionsdirektør internt

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle