Installatører: Sociale medier kan højne salget

Installatørpanelet mener, at det er vigtigt at være til stede på sociale medier såsom Facebook. Her kan installatørerne eksempelvis lægge billeder op af færddiggjort arbejde, hvilket i sidste ende kan være med til at øge salget.

Flemming Jensen, Roskilde Fjordens El 
Vi bruger i høj grad Facebook. Vi lægger opslag op, når vi har afholdt kurser, møder eller andre sociale arrangementer. Når opslagene handler om noget socialt, rammer vi tit en lidt yngre målgruppe bestående af unge mennesker, som bor i nærområdet og gerne vil ind i virksomheden.

Vi lægger indimellem også billeder op af vores produkter eller ting, vi har lavet – det kan for eksempel være en flot lysinstallation. Her er opslagene mere salgsorienterede, og vi markedsfører det på en måde, så opslagene rammer en helt konkret målgruppe, som vi har defineret inden. Opslagene kan være rettet mod bestemte, geografiske områder, en bestemt type husejer, mænd eller kvinder med videre.

Vi har ikke brugt ret mange penge på Facebook-annoncering endnu, men det er uden tvivl noget, som vi fremover kommer til at poste flere penge i. Vi har lige fået lavet en ny hjemmeside, og det er også planen, at hjemmesiden og vores Facebook-side skal kobles mere og bedre sammen.

Læs også: Installatører: Det er vigtigt at være digital

Michael Witt, Witt & Søn A/S
Vi har en Facebook-side med knap 300 følgere, hvor vi løbende lægger billeder og andre relevante ting op – blandt andet, når vi har udført en opgave – og jeg har derfor måttet lære mig selv at bruge mediet. Vi har haft vores Facebook-side i lidt over et år, og heldigvis for os er folk gode til at ”like”, dele og kommentere på vores opslag.

Vi oplever et højere salg ud fra visse af vores Facebook-opslag, og det viser i høj grad, hvor godt og brugbart et medie, Facebook er. Vi har for eksempel lige lavet en skorstensinddækning i zink, hvor hele skorstenen blev inddækket, fordi murværket var ved at være dårligt. Det lagde vi et før- og efterbillede af på Facebook, som blev delt af følgerne og kom vidt omkring, og det har vi fået fire ordrer ud af. Det er jo meget nemt at tage et par billeder og lægge dem op, så vi har brugt meget få ressourcer på at få fire, nye ordrer – helt uden at bruge annoncepenge på det.

Læs også: Installatører: Kurser skal holde os skarpe

Torben Ljungberg, Hovedstadens VVS og Kloak A/S
Jeg bruger faktisk ikke de sociale medier i min forretning. Det skyldes, at jeg ikke har haft tid til at få bygget noget ordentligt op. Jeg har meget travlt i øjeblikket og er alene i firmaet, så jeg er nødt til at nedprioritere det. Det var meningen, at jeg ville offentliggøre en Facebook-side, og det er stadig meningen, men det skal helst se ordentligt ud, når man først begiver sig ud i det.

Jeg har oprettet en Facebook-side, men den er slet ikke færdig. Jeg har kun arbejdet lidt på siden om aftenen, når jeg har haft tid, og jeg har kun fået lagt et par billeder ind, som viser nogle af de mange badeværelser, jeg laver. Når siden en dag bliver offentliggjort, skal formålet uden tvivl være at skaffe kunder. Og det skal være nemt for mig at vedligeholde siden, ved at jeg eksempelvis lægger billeder direkte op fra min telefon.

2ctrl ApS

Sponseret

KNX intelligent lysstyring – fremtiden for nybyggeri

Danfoss Redan A/S

Sponseret

Ajour 2024

Relateret indhold

21.02.2025Inspectly ApS

Sponseret

Tør du tage ansvar?

21.02.2025Installator.dk

Nulemissions-byggeri i fokus på konference

20.02.2025Installator.dk

Ladeoperatør ansætter ny topchef

20.02.2025Georg Fischer

Sponseret

GF introducerer 15 års kvalitetsgaranti for MULTI/JOINT® 3000 Plus

20.02.2025Installator.dk

Nye anbefalinger indskrænker mulighederne for grøn markedsføring

19.02.2025Installator.dk

InstallatørGruppen fortsætter opkøbene – snart også i Schweiz

19.02.2025Installator.dk

Uddannelsesreform roses fra begge sider

18.02.2025Installator.dk

Erfarne faglærte skal fastholde erhvervsskoleelever

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
Teknologisk Institut - Energi og Klima
Kursus
Grundlæggende ventilationsteknik 1

Tre intensive og spændende kursusdage hvor du kan lære meget om ventilationsanlægs funktion, muligheder og begrænsninger - både i teorien og i praksis.

Dato

25.02.2025

Tid

08:30

Sted

Taastrup

Vølund Varmeteknik A/S
Uddannelse
⭐️ BLIV EKSPERT I SALG AF VARMEPUMPER - salgskursus med gratis overnatning ⭐️

På kurset får du en spændende kombination af teknisk viden og træning i kommunikation, som gør dig i stand til at forklare komplekse varmeløsninger på en enkel måde, der er forståelig for dine kunder.

Dato

26.02.2025

Tid

08:30

Sted

Vølund Varmeteknik Industrivej Nord 7B 7400 Herning

Elsikkerhed.dk
Webinar
Installatørmøde webinar

Hvert år holder ELsikkerhed et webinar i forlængelse af vores fyraftensmøder for elinstallatører og ledende medarbejder med elfaglig baggrund. På webinaret ser vi på de seneste nye tiltag og krav for elektriske installationer. Vi tager den praktiske tilgang til emnerne og sørger for, at du får svar på dine spørgsmål.

Dato

26.02.2025

Tid

09:00

Sted

Microsoft Teams

Dansk Standard
Kursus
Elektrisk sikkerhed på maskiner og anlæg

Kurset introducerer dig for de grundlæggende principper for elektrisk sikkerhed på maskiner og maskinanlæg. Vi gennemgår kravene i standarden EN 60204-1, der vedrører elektrisk sikkerhed på maskiner.

Dato

26.02.2025

Tid

09:00

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 1 Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

Teknologisk Institut - Energi og Klima
Kursus
Køle- og varmepumpeanlæg med ammoniak

Kurset giver dig dybdegående viden om køle- og varmepumpeanlæg med ammoniak som kølemiddel.

Dato

04.03.2025

Tid

08:00

Sted

Aarhus

Avidenz A/S
Kursus
Den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse (Kolding)

Tag den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse hos Avidenz - autoriseret arbejdsmiljørådgiver.

Dato

04.03.2025

Tid

08:00

Sted

Scandic Kolding, Kokholm 2, 6000 Kolding