Installatører: Sociale medier kan højne salget

Installatørpanelet mener, at det er vigtigt at være til stede på sociale medier såsom Facebook. Her kan installatørerne eksempelvis lægge billeder op af færddiggjort arbejde, hvilket i sidste ende kan være med til at øge salget.

Flemming Jensen, Roskilde Fjordens El 
Vi bruger i høj grad Facebook. Vi lægger opslag op, når vi har afholdt kurser, møder eller andre sociale arrangementer. Når opslagene handler om noget socialt, rammer vi tit en lidt yngre målgruppe bestående af unge mennesker, som bor i nærområdet og gerne vil ind i virksomheden.

Vi lægger indimellem også billeder op af vores produkter eller ting, vi har lavet – det kan for eksempel være en flot lysinstallation. Her er opslagene mere salgsorienterede, og vi markedsfører det på en måde, så opslagene rammer en helt konkret målgruppe, som vi har defineret inden. Opslagene kan være rettet mod bestemte, geografiske områder, en bestemt type husejer, mænd eller kvinder med videre.

Vi har ikke brugt ret mange penge på Facebook-annoncering endnu, men det er uden tvivl noget, som vi fremover kommer til at poste flere penge i. Vi har lige fået lavet en ny hjemmeside, og det er også planen, at hjemmesiden og vores Facebook-side skal kobles mere og bedre sammen.

Læs også: Installatører: Det er vigtigt at være digital

Michael Witt, Witt & Søn A/S
Vi har en Facebook-side med knap 300 følgere, hvor vi løbende lægger billeder og andre relevante ting op – blandt andet, når vi har udført en opgave – og jeg har derfor måttet lære mig selv at bruge mediet. Vi har haft vores Facebook-side i lidt over et år, og heldigvis for os er folk gode til at ”like”, dele og kommentere på vores opslag.

Vi oplever et højere salg ud fra visse af vores Facebook-opslag, og det viser i høj grad, hvor godt og brugbart et medie, Facebook er. Vi har for eksempel lige lavet en skorstensinddækning i zink, hvor hele skorstenen blev inddækket, fordi murværket var ved at være dårligt. Det lagde vi et før- og efterbillede af på Facebook, som blev delt af følgerne og kom vidt omkring, og det har vi fået fire ordrer ud af. Det er jo meget nemt at tage et par billeder og lægge dem op, så vi har brugt meget få ressourcer på at få fire, nye ordrer – helt uden at bruge annoncepenge på det.

Læs også: Installatører: Kurser skal holde os skarpe

Torben Ljungberg, Hovedstadens VVS og Kloak A/S
Jeg bruger faktisk ikke de sociale medier i min forretning. Det skyldes, at jeg ikke har haft tid til at få bygget noget ordentligt op. Jeg har meget travlt i øjeblikket og er alene i firmaet, så jeg er nødt til at nedprioritere det. Det var meningen, at jeg ville offentliggøre en Facebook-side, og det er stadig meningen, men det skal helst se ordentligt ud, når man først begiver sig ud i det.

Jeg har oprettet en Facebook-side, men den er slet ikke færdig. Jeg har kun arbejdet lidt på siden om aftenen, når jeg har haft tid, og jeg har kun fået lagt et par billeder ind, som viser nogle af de mange badeværelser, jeg laver. Når siden en dag bliver offentliggjort, skal formålet uden tvivl være at skaffe kunder. Og det skal være nemt for mig at vedligeholde siden, ved at jeg eksempelvis lægger billeder direkte op fra min telefon.

Elsikkerhed.dk

Sponseret

Installatørmøde 2025 - Kolding

Danfoss Redan A/S

Sponseret

Ajour 2024

Relateret indhold

22.01.2025Installator.dk

Ventilationsvirksomhed kan blive Danmarksmester i digitalisering

EVENT: AVEVA World 2025

21.01.2025Schneider Electric A/S

Sponseret

21.01.2025Installator.dk

Green Power Denmark: Sort energi vil ikke bringe USA på vinderkurs

21.01.2025Installator.dk

Schneider Electric får ny direktør i Danmark

21.01.2025Brødrene A & O Johansen A/S

Sponseret

Derfor ser du CO₂-tal i din AO-app

20.01.2025Installator.dk

Der skal mere fart på de grønne energiløsninger

20.01.2025Installator.dk

VVS-firma i Herning bliver en del af InstallatørGruppen

17.01.2025Inspectly ApS

Sponseret

Ny podcast-episode af Kvalitetsklubben i 2025

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med Installator.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor tekniske installationer - el, VVS- og ventilationsbranchen.

Se flere temaer

Events

Se alle
Vølund Varmeteknik A/S
Webinar
Bliv klogere på fremtidens varmepumpe (uden ude-del) til nybyggeri og udskiftning 🎓

Vi afholder et gratis webinar om den nye boligventilationsvarmepumpe S735, hvor du vil få mere viden om produktet, der skal installeres uden udedel, og som allerede nu bliver efterspurgt til fremtidens boligbyggeri.

Dato

24.01.2025

Tid

10:00

KEA - KØBENHAVNS ERHVERVSAKADEMI
Uddannelse
Økonomiforhold i mindre bygge- og anlægsprojekter og -virksomheder

Lær at styre økonomien i mindre byggesager.

Dato

27.01.2025

Tid

08:30

Sted

Hellerup

ABB A/S
Kursus
Certificeret KNX Basic kursus

Tilmeld dig

Dato

27.01.2025

Tid

08:30

Sted

ABB A/S, Barmstedt Alle 9, 5500 Middelfart

Teknologisk Institut - Energi og Klima
Kursus
Solcelleteknik for VE-installatører

Lær at planlægge og installere mindre, nettilsluttede solcelleanlæg, samt at dimensionere anlægget, så det er tilpasset en given bygnings konstruktion og elbehov. Lær også at udvælge solcellepaneler, invertere og kabler, så de udgør et teknisk og økonomisk optimeret anlæg.

Dato

28.01.2025

Tid

08:30

Sted

Taastrup

KEA - KØBENHAVNS ERHVERVSAKADEMI
Uddannelse
Indeklima og energiforbrug i komplekse bygninger (Fag C)

Få redskaberne til at rådgive om sundt indeklima og energibesparelser i større bygninger.

Dato

28.01.2025

Tid

08:30

Sted

København NV

Teknologisk Institut - Energi og Klima
Kursus
GPS - geometrisk tolerancesætning

Brug af GPS-tolerancer muliggør funktionsrigtigt tegningsmålsætning. Dette er helt afgørende for brug af underleverandører og da GPS-systemet er internationalt, vil landegrænser ikke være en hindring.

Dato

28.01.2025

Tid

09:00

Sted

Kursus