Lindab ansætter erfaren kvinde som arbejdsmiljøkoordinator
BRANCHEPROFILEN: Det vigtigste er, at alle bidrager – ellers kan det ikke lade sig gøre. Sådan lyder det fra Lindabs nye arbejdsmiljøkoordinator, Tine Zachariassen, hvis nye funktion berører hele virksomheden.
Hvad består dit nye job i?
Jeg har ansvaret for, at de lokationer Lindab har i Danmark, får den bedst mulige support til deres arbejdsmiljøorganisationer. Min opgave er derfor at skabe struktur og systematik og derigennem sikre, at de har styr på alt, der har med arbejdsmiljø at gøre. Der er også praktiske opgaver med, at afdelingerne afholder møder og aktiviteter, som de skal. At sikre undervisning og implementering af sikkerheds- og arbejdsmiljøemner er ligeledes en vigtig funktion at tage sig af.
Hvorfor har du valgt at arbejde i ventilationsbranchen?
Der er en vis portion tilfældighed over det. Jeg var nysgerrig på nye jobs, og så ville jeg gerne koble det teoretiske med det praktiske – det så jeg muligt hos Lindab. Og så føler jeg mig godt tilpas i industribranchen.
Tine Zachariassen, arbejdsmiljøkoordinator hos Lindab
Seneste uddannelse: Lead auditor-uddannelse i ISO45001 og ISO14001
Seneste job: Senior EHS-konsulent hos Danfoss
Hvad bliver den største udfordring?
Jeg har eksempelvis lige siddet med evakuering og Beredskabsstyrelsen, og det har jeg ikke beskæftiget mig så meget med før – så det var da en udfordring. Men jeg har nogle gode kollegaer rundt om mig, som gerne kommer med hjælp og råd. Og helt generelt handler det om, at alle parter skal være bidragydere, helt fra produktionsmedarbejderne til ledelsen, ellers kan det ikke fungere.
Hvad laver du i din fritid?
Jeg er lige begyndt til sejlads – så jeg skal både sætte mig ind i et nyt job samtidig med, at jeg skal lære at sejle. Ellers bruger jeg min tid på vores nedlagte landbrug på 30 hektar, så der er rigeligt at se til. Men der er stadig tid til lidt sommerferie, hvor turen går tre uger til Canada.