Lindab styrker onlinesalg med ny webshop
Siden Lindab relancerede sin hjemmeside for tre måneder siden, har virksomheden haft en solid fremgang i e-handlen.
Med e-handel i vækst er det ikke overraskende, at Lindab, der leverer komponenter til byggeri og ventilation, har godt gang i onlinesalget. For danskere køber mere og mere på nettet, hvilket også sætter større krav til brugeroplevelsen i netbutikker.
Det har Lindab med sin nyligt lancerede hjemmeside forsøgt at tage seriøst.
Vi er meget opmærksomme på, at udviklingen inden for e-handel går hurtigt, og at der stilles stadig større krav til både brugervenlighed, søgefunktioner og hurtighed. Derfor har vi valgt at forbedre vores webshop på netop disse områder, siger Lindabs marketingchef Johan Rasmussen.
Læs også: Venti etablerer ny afdeling på Sjælland
Johan Rasmussen forklarer, at de første resultater peger på, at kunderne har taget godt imod den nye webshop.
Vores onlinesalg har oplevet et væsentlig opsving, siden vi lancerede den nye webshop. Den har nu kørt i tre måneder, og i den periode har der været en stor fremgang både i antallet af ordrer og størrelsen på de enkelte ordrer. Så alt tyder på, at vi indtil videre er lykkes med målsætningen om at gøre hverdagen lidt lettere for vores kunder, siger Johan Rasmussen.
Læs også: Ringe-installatør udvider forretningen
Bag omlægningen ligger et ønske om at fokusere på en lettere brugeroplevelse med flere billeder og kortere tid fra beslutning til køb.
Vi har prioriteret god plads til billeder af samtlige Lindab-produkter, så webshoppen i vid udstrækning fungerer som katalog og butik i ét. Desuden har vi også valgt at åbne webshoppen for alle interesserede, så den kan bruges som kilde til inspiration og fungere som et opslagsværk for vores produkter, siger Johan Rasmussen.
-JPN