21.04.2022  |  EL  |  El-materiel

Lytte, relatere og hjælpe

AO Johansen deltager på messen El & Teknik uden nogen produkter. ”Vi er på messen for at lytte, relatere og undersøge, hvordan vi kan hjælpe vores kunder til en bedre forretning og smartere hverdag”.

AO Johansen deltager på El & Teknik, fordi grossisten ønsker at være tæt på kunderne, få en snak, pleje relationer og ikke mindst lytte til kundernes behov for hjælp i hverdagen.

”Det sidste gør vi hele tiden – lytter til kundernes behov. Det har som noget af det nyeste resulteret i det, vi kalder AO365. Det er en personlig digital nøgle - i form af en app - til vores 51 butikker. Installatøren kan gøre brug af nøglen til at få adgang til vores butikker uden for åbningstiderne fra klokken 06.30 til klokken 16”, fortæller Lars Kestner, der er salgsdirektør. Han supplerer:

Udvider tilgængeligheden til 24/7
”Håndværkerbutikken har altid været rygraden i AO. Det er her, vi møder kunderne ansigt til ansigt, det er her vi får en snak om nye byggesager i lokalområdet, og det er her vi skaber relationer og bygger loyalitet. Vi ser messen lidt på samme måde. Nøglen AO365 udvider vores tilgængelighed fra åbningstimerne til alle døgnets timer året rundt”.

Hver fjerde kunde anvender i dag selvbetjening i butikkens åbningstid. Og når salgsmedarbejderne ikke skal bruge størstedelen af deres tid på at gennemfører transaktioner og tage imod betalinger, kan de i højere grad bringe deres faglighed og kompetencer i spil til at skabe en forskel for kunderne.

”Så hverdagen i butikken er meget forandret. Men det ændrer ikke ved at vores butikkers åbningstid kun er fra kl. 06:30 - 16:00, og vores digitale løsninger i princippet er tilgængelige 24/7”, fortæller Lars Kestner.

Læs også: Vi skal genetablere kontakten til markedet

Mock-up af butiksfacade med gitter
AO Johansen vil præsentere en mock-up af løsningen på standen på El & Teknik den 3.-5. maj. Det bliver en butiksfacade med gitter, der kan rulles op ved hjælp af AO365 app’en, og nogle produkter, som man kan vælge og betale for.

”Vores værditilbud til vores kunder er at levere de rette varer, i rette tid, på rette sted, i rette mængde og i rette kvalitet. Sådan har det altid været. Nu kan vi tilføje, at det også skal være bæredygtigt, og at vi skal hjælpe installatøren til korrekt montering samt en endnu mere effektiv hverdag”, fortæller Lars Kestner, der fremhæver AO365 som et aktuelt eksempel på det.

Denne artikel er en del af temaet Tema om El & Teknik Messen 2022

Mere fra Installator.dk - Forum for el, VVS og ventilation

Installator.dk - Forum for el, VVS og ventilation

www.installator.dk

Installator.dk – forum for el, VVS og ventilation – er et erhvervsmedie og community, som dækker alle fagbrancher inden for installation, og som er målrettet direkte til og læses af fagfolk. Partnere på installator.dk kan bidrage aktivt med indhold/erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af installator.dk. Vi udkommer dagligt p…

Se virksomhedsprofil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere