21.04.2022 | EL | El-materiel
Lytte, relatere og hjælpe
AO Johansen deltager på messen El & Teknik uden nogen produkter. ”Vi er på messen for at lytte, relatere og undersøge, hvordan vi kan hjælpe vores kunder til en bedre forretning og smartere hverdag”.
”Håndværkerbutikken har altid været rygraden i AO. Det er her, vi møder kunderne ansigt til ansigt, det er her vi får en snak om nye byggesager i lokalområdet, og det er her vi skaber relationer og bygger loyalitet. Vi ser messen lidt på samme måde”, fortæller Lars Kestner. Foto: AO Johansen.
AO Johansen deltager på El & Teknik, fordi grossisten ønsker at være tæt på kunderne, få en snak, pleje relationer og ikke mindst lytte til kundernes behov for hjælp i hverdagen.
”Det sidste gør vi hele tiden – lytter til kundernes behov. Det har som noget af det nyeste resulteret i det, vi kalder AO365. Det er en personlig digital nøgle - i form af en app - til vores 51 butikker. Installatøren kan gøre brug af nøglen til at få adgang til vores butikker uden for åbningstiderne fra klokken 06.30 til klokken 16”, fortæller Lars Kestner, der er salgsdirektør. Han supplerer:
AO Johansen deltager på El & Teknik, fordi grossisten ønsker at være tæt på kunderne, få en snak, pleje relationer og ikke mindst lytte til kundernes behov for hjælp i hverdagen. Foto: AO Johansen.
Udvider tilgængeligheden til 24/7
”Håndværkerbutikken har altid været rygraden i AO. Det er her, vi møder kunderne ansigt til ansigt, det er her vi får en snak om nye byggesager i lokalområdet, og det er her vi skaber relationer og bygger loyalitet. Vi ser messen lidt på samme måde. Nøglen AO365 udvider vores tilgængelighed fra åbningstimerne til alle døgnets timer året rundt”.
Hver fjerde kunde anvender i dag selvbetjening i butikkens åbningstid. Og når salgsmedarbejderne ikke skal bruge størstedelen af deres tid på at gennemfører transaktioner og tage imod betalinger, kan de i højere grad bringe deres faglighed og kompetencer i spil til at skabe en forskel for kunderne.
AO Johansen vil præsentere en mock-up af løsningen på standen på El & Teknik den 3.-5. maj. Det bliver en butiksfacade med gitter, der kan rulles op ved hjælp af AO365 app’en, og nogle produkter, som man kan vælge og betale for. Foto: AO Johansen.
”Så hverdagen i butikken er meget forandret. Men det ændrer ikke ved at vores butikkers åbningstid kun er fra kl. 06:30 - 16:00, og vores digitale løsninger i princippet er tilgængelige 24/7”, fortæller Lars Kestner.
Læs også: Vi skal genetablere kontakten til markedet
Mock-up af butiksfacade med gitter
AO Johansen vil præsentere en mock-up af løsningen på standen på El & Teknik den 3.-5. maj. Det bliver en butiksfacade med gitter, der kan rulles op ved hjælp af AO365 app’en, og nogle produkter, som man kan vælge og betale for.
”Vores værditilbud til vores kunder er at levere de rette varer, i rette tid, på rette sted, i rette mængde og i rette kvalitet. Sådan har det altid været. Nu kan vi tilføje, at det også skal være bæredygtigt, og at vi skal hjælpe installatøren til korrekt montering samt en endnu mere effektiv hverdag”, fortæller Lars Kestner, der fremhæver AO365 som et aktuelt eksempel på det.
Denne artikel er en del af temaet Tema om El & Teknik Messen 2022
El-materiel

Bravida køber KT Electric
Bravida Danmark A/S har indgået aftale om køb af KT Elektric A/S. Med købet styrker Bravida tilstedeværelsen i Aalborg og Storkøbenhavn med kompetencer inden for el-service, el-entrepriser og bygningsautomatik. Virksomheden beskæftiger cirka 250 medarbejdere og omsatte i 2021 for 268 MDKK.
El-materiel

NORCAM bliver en del af Elma Instruments
Elma Instruments A/S har i slutningen af april måned 2022 købt aktiviteterne i NORCAM ApS.
Branchen

Årelang udsultning har mærket erhvervsskolerne
TEKNIQ Arbejdsgiverne bakker op om den kritik, en række erhvervsskoleelever har rejst af forholdene på mange erhvervsskoler. Manglende investeringer i både fysiske rammer og undervisningskompetencer gør det svært at tiltrække flere unge til uddannelserne.
Energi

Månedens udfordring: Installatører kan bidrage kæmpestort til energioptimering
Bygningsejere og branchen har i årtier satset på isolering, som har meget lang tilbagebetalingstid. Investeringer i tekniske installationer batter meget mere på energieffektiviteten og har en tilbagebetalingstid på tre til fem år. Der sker bare ikke meget. ”Vi har en udfordring her”, lyder det fra aktør.
El-materiel

Forbrugerne ønsker en plast-fri fremtid
Ny analyse viser, at over halvdelen af de europæiske forbrugere ønsker at medvirke aktivt til at reducere plastaffaldet i vandmiljøet. I tæt samarbejde med kunder og samarbejdspartnere arbejder GROHE med flere initiativer, der kan medvirke til at opfylde deres ønsker.
Virksomhedsdrift

EG køber Vitani Energy Systems A/S
EG offentliggjorde i maj måned købet af den danske softwarevirksomhed Vitani Energy Systems A/S.