Markant vækst i Norden for de intelligente lysprodukter fra Nanoleaf
Fra 2018 til 2021 har Nanoleaf tredoblet omsætningen i Norden, hvor der nu er over 100.000 aktive brugere af deres modulbaserede lysprodukter.
Nanoleafs produkter kombinerer smart teknologi og elegant design på en måde, som gør det muligt at tilpasse lyset i hjemmet efter ens helt egen, personlige smag. Virksomheden har gennem de seneste år oplevet en markant vækst i Danmark, Sverige og det øvrige Norden.
Den positive udvikling kommer ikke bag på CEO Gimmy Chu, som er en af de tre unge canadiske iværksættere, som grundlagde virksomheden tilbage i 2012 som et crowdfunding-projekt.
“Den skandinaviske tradition for at tænke i lys er verdensberømt og kendt af alle, som interesserer sig for lamper og lyskilder som et helt afgørende element i hjemmets indretning. Lys er ikke bare lys i Norden, men i høj grad et udtryk for personlig smag. På den måde passer vores produkter perfekt til det nordiske marked, og derfor er det ikke så overraskede, at vores produkter nu begynder at få et godt tag i det designbevidste nordiske publikum”, siger han og tilføjer, at han er overbevist om, at den markante vækst i Norden vil forsætte i de kommende år og i takt med, at der lanceres nye produkter.
-CH