Messer længe leve
En garvet udstiller og en messedebutant ser begge frem til VVS-messen den 12.-14. oktober. De fremhæver, at messer og det fysiske møde er supervigtig for alle parter i branchen.
Mange har i efterhånden en del år talt om messens død, men der er mere liv i branchemesser og det fysiske møde end nogensinde tidligere. Det ser ovenikøbet ud til, at pandemiens rasen endda har øget behovet for, at brancheaktører kan mødes ansigt til ansigt og se på konkrete produkter og løsninger.
Det mener både Patrick Wolffgang og Eva Overgaard Andersen. De repræsenterer henholdsvis Amtech og Danfoss Climate Solutions.
Amtech er debutant på messen efter, at Patrick Wolffgang sammen med to partnere har købt virksomheden. Mens Danfoss Climate Solutions er en af de store faste udstillere, der i mange år har anvendt VVS-messen som et vigtigt element i den løbende dialog med markedet, grossisterne, installatørerne og kunderne.
Messer er ikke en ny opfindelse, men det er stadig en genial måde at møde kunder og samarbejdspartnere på.
Eva Overgaard Andersen
Legetøjsgeværer og skolekridt
”Vi er tre nye unge iværksætter, der kommer fra online markedsføringsverdenen og har overtaget Amtech Aqua Miljø eller Kalkknuser, som virksomhedens produkt er kendt som”, fortæller Patrick Wolffgang og supplerer:
”Vi kommer jo fra online-verdenen, men vi tror på, at den fysiske messe kan noget for et fysisk produkt som vores kalkknuser, der løser kalkproblemer i bygningsinstallationer uden brug af kemi. Vi er meget spændte på at møde branchefolk og få en snak om, hvad man kan gøre ved kalkproblemer i vandinstallationer”.
Amtech medbringer et sjovt spil, de kalder ”Skyd kalken væk”, hvor de besøgende kan skyde med legetøjsgeværer og vinde skolekridt. ”Vi har læst os til, at det er en god idé at skabe lidt sjov og liv på en messestand, så vi bryder isen og får en naturlig dialog med de besøgende”, fortæller Patrick Wolffgang.
LÆS OGSÅ: Bliv klogere på tre toptendenser på VVS-messen ’21
Messer er effektive markedsmøder
Eva Overgaard Andersen fra Danfoss Climate Solutions fremhæver, at VVS-messen er den eneste komplette fagmesse for vvs-branchen: ”Deltagelse i VVS-messen er en hjørnesten i vores arbejde med at vedligeholde og udvikle dialogen med vores marked. Messer er ikke en ny opfindelse, men det er stadig en genial måde at møde kunder og samarbejdspartnere på. Her møder vi kunden på kundens betingelser, og når kunden har tid og er parat til en snak. Det er også en tidseffektiv måde at møder kunder på”, fortæller hun og tilføjer:
”Messer er stadig toprelevante i en moderne digital verden. Vi mener, der er et stort behov for på en meget konkret og visuel måde at præsentere de nye løsninger, som indeholder rigtig meget digitalisering. Det kan man præcis gøre på en messe. Vi præsenterer et meget bredt produktprogram på messen, og vi gør meget ud af at præsentere alt fra ventiler til styring i sammenhæng med en ’smart’ bygningsdrift” i alt fra private boliger over ejerforeninger og lejlighedskompleks til erhvervsbygninger”.
Hun fremhæver, at Danfoss Climate Solutions forventer, at VVS-messen vil tiltrække lige så mange besøgende som i 2019, nemlig omkring 9000 besøgende, og at det vil være meget tilfredsstillende for Danfoss. ”Vi indsamler selvfølgelig leads og permissions, som vi følger op på i månederne efter messen. Og så får vi mulighed for at løfte sløret for nogle af de nyheder, der er på vej, blandt andet en ny strømforsynet elektronisk termostat, der udmærker sig ved at være både batteriløs og tyverisikret, hvilket gør den meget relevant i offentlige byggerier”.