Ny digital platform skal lette elektrikerens og VVS’erens arbejdsdag
Efter tre års finpudsning er virksomheden Mobilordre nu klar til at udrulle en ny digital løsning, som skal sikre nem ordrehåndtering og fakturering på farten.
Siden 2016 har ejerne af Mobilordre, Peter og Mads Houkjær, arbejdet på en digital løsning, der skal gøre det markant lettere for små og mellemstore service- og håndværkervirksomheder at håndtere ordrer, planlægge opgaver samt fakturere, dokumentere og registrere deres arbejde.
Nu er de så for alvor klar til at udrulle platformen Mobilordre, som kan tilgås både på farten via en app til mobil samt fra computeren på kontoret. Platformen skal nemlig være den nemmeste og mest omkostningseffektive løsning på markedet.
”Idéen bag Mobilordre er at imødekomme håndværkernes og andre servicevirksomheders behov for at samle marken og kontoret i én smart, digital løsning. Med Mobilordre slipper brugerne for de mange uoverskuelige papirsedler og regneark, som stadig præger mange brancher, da den samler alt på én digital platform – lige fra materiale- og tidsregistrering til kvalitetssikring, dokumentation og fakturering”, forklarer Peter Houkjær og fortsætter:
"Vi ved fra vores nuværende brugere, som over de seneste tre år har bidraget til udviklingen og finpudsningen af Mobilordre med deres feedback, at platformen gør en mærkbar forskel for deres forretning. Den skaber overblik og struktur, den er brugervenlig for samtlige ansatte, og så sparer den vores kunder for en masse omkostninger og administrativt bøvl. Vi er derfor helt overbeviste om, at når først folk har prøvet Mobilordre, vil de ikke undvære den igen", siger han.
Har allerede 300 brugere
Blandt de 300 brugere, der allerede anvender Mobilordre i hverdagen, er elinstallatør og automationsvirksomheden VS Automatic. Virksomheden har, siden den begyndte at anvende Mobilordre i det daglige arbejde, øget arbejdsstyrken fra godt 60 medarbejdere til omkring 80. Ekstra omkostninger til administration er dog ikke fuldt med den store stigning i antallet af ansatte hos VS Automatic:
”Med baggrund i vores behov for et tidsregistreringssystem kunne vi straks se en stor økonomisk fordel i at benytte Mobilordre. På bundlinjen har vi allerede det første år kunne se en besparelse på 500.000 kroner, og det er endda inklusive 'opstartsvanskeligheder'", fortæller direktør Torben Steffensen fra VS Automatic.
VVS-virksomheden VVS Nord er et af de andre firmaer, der var blandt de tidlige brugere af Mobilordre. Her kan direktør Søren Rantov mærke, at platformen har fungeret som en løsning på de mange administrative udfordringer, som før optog meget af servicevirksomhedens tid og fjernede fokus fra kerneopgaverne:
”Mobilordre har givet os styr på ugesedler, materialer og fakturering, og det er blevet ret nemt rent elektronisk at finde dokumentationen, når der er audit. Det søges bare frem via navnet på kunden sammen med billeder og tjekliste for, hvordan opgaven er løst”, siger han.
Læs også: Stigende interesse for digitale værktøjer blandt branchens fagentreprenører
Mobilordre findes både i en gratis version og en Pro-version og kan integreres med andre økonomi- og ordrebehandlingssystemer.
- JMA