PM Energi mærker vækst på service
Brønderslev-virksomheden PM Energi, der er specialister i nødstrømsanlæg, mærker i øjeblikket at service på eksisterende anlæg fylder mere end nogensinde før. Det gavner bundlinjen i den nordjyske virksomhed, som fornemmer øget fokus på nødstrøm i det danske erhvervsliv.
PM Energi oplever i øjeblikket en stor tilgang af nye kunder, når det gælder vedligeholdelse af generatoranlæg til nødstrøm. Stort set alle brancher er repræsenteret på kundelisten i serviceafdelingen, men især sygehus-, it-, og banksektoren fylder godt. Her kan manglende nødstrøm nemlig få fatale konsekvenser.
Claus Ejlertsen, der er servicechef hos PM Energi siger om udviklingen i branchen:
Bare i løbet af de sidste fem år, er antallet af opgaver som udføres eller lagres via strømafhængige kilder, mangedoblet. Det betyder, at der er mere fokus på nødstrømsforsyningen end tidligere. Det kan blive en meget dyr affære, og i sundhedssektoren decideret livstruende, hvis nødstrømmen ikke er serviceret optimalt. Man ved aldrig, hvornår der kommer et strømsvigt, så et u-serviceret ældre generatoranlæg placeret i kælderen, er en meget stor chance at tage for enhver virksomhed, siger Claus Ejlertsen.
Væksten på serviceområdet har sikret PM Energi et overskud på 4,3 millioner i 2012, hvilket er en klar forbedring i forhold til 2011, hvor resultatet blev knap 3,2 millioner kroner.