Small Business Server gør arbejdsdagen effektiv hos Svendborg Bugser
Et forældet it-system med for lidt plads til e-mails gjorde arbejdet besværligt hos Svendborg Bugser. En ny Windows Small Business Server 2011 og nye arbejdsstationer løste problemet og gjorde arbejdsdagen mere effektiv
”Vores it-system var forældet, vores Small Business Server 2003 var for lille, og det var meget langsomt,” fortæller it-ansvarlig Vivi Dreyer Rindebæk.
”Vores e-mails er jo nerven i vores virksomhed. Vi fik Quiink In sidste sommer, så vi får mange pdf-filer i vores indbakker, og vi havde ikke plads til alle vores e-mails.
Troels Rasmussen fra OneHouse siger, at vi har fire gange så mange e-mails på vores server som andre virksomheder.”
En rigtig god dialog
Vivi Dreyer Rindebæk snakkede med Jakob Friis-Nielsen fra OneHouse og fik et tilbud, som de arbejdede videre ud fra.
”Det var vigtigt for os, at det var noget, der holdt i fremtiden, så vi har fået en virtuel server,” fortæller hun.
Small Business serveren blev opdateret til version 2011, der blev installeret en SQL server, og virksomheden fik nye arbejdsstationer med Windows 7. Synkroniseringen til mobiltelefonerne blev også væsentligt forbedret.
”Troels kom forbi, og vi havde en rigtig god dialog, så vi fik faktisk lavet mere, end vi havde tænkt os,” siger Vivi Dreyer Rindebæk. Blandt andet fik virksomheden installeret fjernskrivebord, så medarbejderne kan komme på serveren hjemmefra.
Installationen gik over al forventning
”Installationen tog en lille uges tid og det gik over al forventning. Det var meget nemt for os, der var kun fire timer, hvor vi ikke kunne arbejde,” fortæller Vivi Dreyer Rindebæk.
”Troels havde forberedt sig godt. Han havde gjort serveren klar på forhånd, og de fleste data var allerede kørt over. Det, der tog tid, var vores mailbokse. Troels brugte 2-3 dage på at køre dem over.”
Rigtig god service
I Svendborg Bugser er medarbejderne godt tilfredse med den nye løsning.
”Der har været nogle småting, der skulle rettes til, men det har kørt rigtig godt. Så godt, at Troels slet ikke hørte fra os, så han måtte selv ringe og spørge, hvordan det gik,” siger Vivi Dreyer Rindebæk. Hun slutter:
”Vi får en rigtig god service i OneHouse og hurtig hjælp til de problemer, vi har.”
Læs mere her: www.onehouse.dk