Stor satsning på medier har givet hundrevis af nye kunder
Elinstallatøren VS Automatic i Horsens har satset massivt på marketing og medier, og det har givet pote i form af 700 nye kunder.
Det er ganske usædvanligt i branchen, at en virksomhed med 120 ansatte har en marktingafdeling med syv ansatte. Men satset på at gøre virksomheden kendt har virket.
“Vi har på et år fået over 700 nye kunder ind i virksomheden. Vi startede satsningen på marketing for fem år siden, og vi tror på, at vi nu ser resultatet af den investering. Vi er blevet mere kendte både blandt private og erhvervskunder – og samtidig også i branchen ved at arbejde systematisk med eksempelvis pressemeddelelser og sociale medier,” siger direktør og medejer Torben Steffensen fra VS Automatic ifølge tekniq.dk.
Virksomheden har ansat journalister og eksperter i sociale medier og udsender en strøm af pressemeddelelser og opslag, der udbreder kendskabet til virksomheden.
Også en satsning på små “gør-det-selv” videoer i “Elektrikerskolen” har virket for virksomheden.
“Økonomisk giver det hverken mening for os eller kunden, at vi kører ud og skifter en lampe eller stikkontakt, fordi det ikke tager ret lang tid. Men når kunden har fået god hjælp på vores hjemmeside eller i en video, så husker de vores firmanavn, når hovedtavlen skal skiftes, eller der skal opsættes en ladeboks,” sigerdirektør Torben Steffensen.
Ud over de syv ansatte, der også påtager sig andre administrative opgaver, har virksomheden et budget på 20.000 kr. til almindelig annoncering på f.eks. Google.
-emte