17.10.2018  |  VVS  |  Branchen

Blik- og Rørarbejderforbundet og Tekniq hyrer youtuber til publicity

Youtube-komet skal udbrede kendskabet til VVS-energiuddannelsen.

Tekniq og Blik- og Rørarbejderforbundet fortsætter deres fælles kampagne for at få unge til at vælge VVS-energiuddannelsen, nu senest ved at hyre en YouTube-stjerne.   

For selvom der i stigende grad strømmer elever til VVS-energiuddannelsen, så er det stadig ikke nok til at dække behovet i den nærmeste fremtid.

Læs også: Rekordår for VVS- energiuddannelsen i sigte

Den 21-årige youtuber Kristian Aagaard Kulmbach, skal med sine 188.000 følgere få de unge til at få øjnene op for uddannelsen.

I en reklamevideo, som kan streames på Kristian Aagaard Kulmbachs YouTube-side, fortæller han sine følgere, at uddannelsen kan gøre én til klimahelt, at eleverne får løn under uddannelsen, og at der senere i karrieren er mulighed for at blive selvstændig.

Læs også: Kampagne slår et slag for blikkenslagerfaget

Kristian Aagaard Kulmbach har vundet prisen for 'Årets bedste serie' til YouTube-uddelingsshowet, Guldtuben. Udover YouTube-videoen, vil der blive kørt en annoncekampagne på Facebook, der også skal hjælpe med at udbrede kendskabet til uddannelsen blandt de unge.

- SN

Denne artikel er en del af temaet Tema: Uddannelse 2018

Mere fra Installator.dk - Forum for el, VVS og ventilation

Installator.dk - Forum for el, VVS og ventilation

www.installator.dk

Installator.dk – forum for el, VVS og ventilation – er et erhvervsmedie og community, som dækker alle fagbrancher inden for installation, og som er målrettet direkte til og læses af fagfolk. Partnere på installator.dk kan bidrage aktivt med indhold/erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af installator.dk. Vi udkommer dagligt p…

Se virksomhedsprofil  

  installator.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere