Blik- og Rørarbejderforbundet og Tekniq hyrer youtuber til publicity
Youtube-komet skal udbrede kendskabet til VVS-energiuddannelsen.
Tekniq og Blik- og Rørarbejderforbundet fortsætter deres fælles kampagne for at få unge til at vælge VVS-energiuddannelsen, nu senest ved at hyre en YouTube-stjerne.
For selvom der i stigende grad strømmer elever til VVS-energiuddannelsen, så er det stadig ikke nok til at dække behovet i den nærmeste fremtid.
Læs også: Rekordår for VVS- energiuddannelsen i sigte
Den 21-årige youtuber Kristian Aagaard Kulmbach, skal med sine 188.000 følgere få de unge til at få øjnene op for uddannelsen.
I en reklamevideo, som kan streames på Kristian Aagaard Kulmbachs YouTube-side, fortæller han sine følgere, at uddannelsen kan gøre én til klimahelt, at eleverne får løn under uddannelsen, og at der senere i karrieren er mulighed for at blive selvstændig.
Læs også: Kampagne slår et slag for blikkenslagerfaget
Kristian Aagaard Kulmbach har vundet prisen for 'Årets bedste serie' til YouTube-uddelingsshowet, Guldtuben. Udover YouTube-videoen, vil der blive kørt en annoncekampagne på Facebook, der også skal hjælpe med at udbrede kendskabet til uddannelsen blandt de unge.
- SN
Denne artikel er del af et tema:
Tema: Uddannelse 2018