Det nødvendige redskab er blevet en vigtig brik i den grønne omstilling
Varebiler er ikke til at komme uden om for installationsvirksomheder alle slags. De skal være robuste, økonomiske og indrettet til formålet både hvad angår varerummet og montørens plads bag rettet. Og så er de blevet det oplagte sted at kigge hen for virksomheder, der gerne vil nedbringe deres CO2 aftryk.
Ikke mindst på det sidste område er der i de sidste par år sket en voldsom udvikling i forhold til eldrevne varebiler. Der er kommet – og kommer fortsat – mange flere elektriske modeller på markedet. Og deres anvendelighed for de udkørende virksomheder stiger i takt med batteriernes rækkevidde.
Samtidig er der gang i en voldsom udbygning af ladenetværket i Danmark, der giver den professionelle flere muligheder for at lynlade i en frokostpause. Her er også gamle energiselskaber som OK, Circle K og Shell med på vognen og opsætter lynladere på deres stationer.
Indførelsen af nulemissionszoner, hvor indkørsel bliver forbudt for benzin- og dieseldrevne biler, kan også være et godt argument for at skifte til eldrevne biler for installationsvirksomheder, der har kunder det indre København og i Aarhus, hvor nulemissionszoner er på vej.
Men når bilerne først er anskaffet, er det en stabil drift – og hurtig adgang til hjælp, hvis bilen strejker - der sammen med en hensigtsmæssig indretning er afgørende for, at de opfylder deres formål om at være med til at sikre virksomhedens indtjening.
I temaet om varebiler og tilbehør kan du læse om alle aspekterne ved valg af en el- kontra fossildrift, driftsøkonomi, indretning og muligheden for hjælp, når der er behov for det.