Topdanmark og Norlys indgår partnerskab: Lancerer helt ny løsning til elbilejere
Norlys og Topdanmark går sammen i et nyt strategisk partnerskab. Første tiltag bliver en pakkeløsning til kunder med elbiler og rabatter på tværs af de to selskaber.
Norlys og Topdanmark indgår i et nyt partnerskab, som bygger på synergier mellem selskabernes produkter og services. Ambitionen bag partnerskabet er at skabe unikke løsninger til private forbrugere og virksomheder, som skal udvikles på baggrund af paletten af produkter og services fra de to selskaber. Topdanmark og Norlys vil særligt have fokus på områder, hvor samfundet og forbrugerbehov udvikler sig markant lige nu, nemlig inden for digitalisering og grøn omstilling.
Det første fælles initiativ bliver derfor også en komplet pakke til privatkunder med en elbil. Her får kunder en attraktiv løsning med ladestandere fra Norlys og bliver samtidig omfattet af Topdanmarks skræddersyede elbilforsikring. Løsningen indeholder udvidede dækninger af skader på blandt andet batteri, ladestandere og ladekabler samt en taxaservice, hvis man løber tør for strøm på farten.
LÆS OGSÅ: Samlet VVS-branche i kamp for at skaffe arbejdskraft
”Som landets største energi- og telekoncern spiller vi en stor rolle i at understøtte vores kunders og andelshaveres grønne og digitale løsninger. Partnerskabet med Topdanmark betyder, at vi i fællesskab kan styrke de løsninger endnu mere,” siger Niels Duedahl, administrerende direktør i Norlys.
”Konkret er det ambitionen at opsætte over 300.000 ladestandere i danske indkørsler og på danske arbejdspladser frem mod 2030, og vi er overbeviste om, at vi med fælles produkter kan accelerere danskernes grønne bilvalg,” fortæller Niels Duedahl.
Samarbejdet bygger på gode erfaringer
De to koncerner samarbejder allerede i mindre skala, hvor Topdanmark-kunder siden slutningen af 2020 har kunne få hjælp til tyverisikring af hjemmet og adgang til tyverialarmer gennem Norlys. Det er blandt andet på baggrund af disse erfaringer, at virksomhederne nu tager det næste skridt i udvikling af et strategisk partnerskab.
”Der er et stærkt og oplagt match mellem vores strategier, værdier og kundeløfter, som i høj grad handler om at tage ansvar og hjælpe kunder med at gøre det nemt at træffe meningsfulde og ansvarlige valg i hverdagen. Vi ved desuden, at løsninger, der kan indfri kunders samlede behov på tværs af brancher og produkter, skaber mere loyale og tilfredse kunder,” siger han.
-AKJ