VVS-messen er branchens vigtigste mødested
Vi har talt med tre udstillere på VVS-messen 2023, som foregår i Odense den 24.-26. maj. Fælles for dem alle er, at de fremhæver, at messen er branchens vigtigste mødested. Det giver anledning til værdifulde dialoger, hvor der vil være meget fokus på energieffektiviseringer.
Når portene til dette års VVS-messe i Odense Congress Center åbner er både METRO THERM, Genvex, Sanistål og Wavin at finde blandt de lidt over 180 udstillere, som har lagt sig i selen for at skabe masser af liv og faglighed i messehallerne.
”Som noget nyt vil METRO THERM og Genvex stå sammen på årets stand. Det gør vi, da vi er et mor-datterselskab, der deler samme vision om at bidrage til den grønne omstilling ved at bringe innovative, energieffektive og energibesparende produkter på markedet. Derudover har vi en enestående mulighed i at kombinere vores produktløsninger, så vi har et totalkoncept inden for både opvarmning og ren luft til en grønnere fremtid. Det glæder vi os meget til at vise på vores stand”, fortæller Christian Brydensholt, der er salgs- og marketingdirektør for begge virksomheder. Han supplerer:
”Vi deltager på VVS-messen, da det er branchens største fagmesse, og det er et vigtigt sted at være repræsenteret. Vi ønsker selv at blive klogere på de nyeste tiltag i branchen. Vi ønsker samtidig også at udnytte den helt unikke mulighed, hvor vi kan være tæt på vores kunder samtidig med, at vi kan præsentere vores løsninger fysisk for dem ”.
Læs også: Messen markerer et kvantespring for vvs-branchen
Pleje og skabe relationer
Han er dermed helt på linje med Henrik Brogens, der er salgschef for Wavin.
”Vi skal selvfølgelig deltage i VVS-messen, eftersom det er den eneste messe, hvor hele vvs-branchen mødes. Det er her, vi kan mødes med vores kunder inden for vvs og fjernvarme – og det gælder både svend og mester. Vi møder op med fuldt hold, og vi ser frem til en masse snakke med branchen om relationer, udfordringer, standardløsninger og tilpassede løsninger”, fortæller Henrik Brogens.
Jesper Dehn er salgsdirektør for Sanistål, og han lægger også vægt på, at VVS-messen er branchens vigtigste mødested: ”Vi deltager med vores kundevendte salgsteam. Det gør vi, fordi det er vigtigt for os hele tiden at blive klogere på branchens behov, og fordi vi gerne vil markere os som en vigtig samarbejdspartner. Vi har meget at byde på, og mere kommer til under vores nye ejere, Ahlsell. Det er vores ambition at opnå positionen som installatørernes foretrukne samarbejdspartner på vores felt”.
Faglige dialoger og ølsmagning
”For os handler det om at skabe nogle interessante og stemningsfyldte dage. Vi vil gerne kombinere den faglige debat med et socialt touch, og derfor kommer vi både til at have live præsentation af helt nye produktløsninger som METRO Delta og Combi Blueline, ølsmagning onsdag og torsdag eftermiddag og måske en lille konkurrence... ”, fortæller Christian Brydensholt og tilføjer:
”Vi ser frem til en VVS-messe med fokus på netværk, kundepleje og fremvisninger af fremtidens løsninger inden for ventilation, varme og varmt vand”.
Henrik Brogens fremhæver også, at Wavin prioriterer messen højt, og han peger særligt på Wavins ambition om at gøre livet lettere for installatører og fjernvarmeteknikere ved at levere præfabrikerede løsninger: ”Arbejdskraft er både dyr og en mangelvare, og vi satser derfor meget på at designe og levere præfabrikerede løsninger, hvor produkter på forhånd er samlet, og hvor monteringen bliver lettere, hurtigere og præget af færre fejlkilder. Det er løsninger både til brugsvand, spildevand, fjernvarme, gulvvarme og indeklima”, fortæller han og supplerer:
”Vi præsenterer vores nye fjernvarmeenhed Calefa II, der med fordel kan kombineres med vores andre løsninger inden for indeklima”.
Intelligent lager og bæredygtighed
Jesper Dehn fortæller, at Sanistål vil lægge vægt på deres brede sammenhængende tilbud til installatørerne og bl.a. præsentere deres intelligente lagerløsninger, som skal hjælpe installatørerne med at spare tid og få en effektiv hverdag.
Messedeltagerne kan se og afprøve løsningerne i en fysisk bil på standen.
”Vi vil også fortælle om, hvordan installatørerne kan finde bæredygtige løsninger hos os. Vi har blandt andet en unik løsning, der kan levere data på, hvor meget CO2 en given løsning/produkt udleder per kg. Foruden en effektiv hverdag har vi også fokus på at hjælpe installatørerne med miljørigtige løsninger baseret på data. Det er vigtigt for os at skabe gode dialoger med både nuværende og nye kunder, og så vil vi selvfølgelig gøre vores bedste for, at vores besøgende også har en hyggelig stund med snacks og drikkevarer”, fortæller han.