Ærlig toilet-snak i Esbjerg
Hos ”Deres blikkenslager A/S” i Esbjerg, finder vi Installatør Torben Persson, der har haft hånden sikkert på rattet i virksomheden i 40 år. Her betjenes både private og erhvervskunder – for eksempel i byggeprojekter. Torben Persson kender godt til argumentet om, at man ikke kan sælge kvalitet, fordi kunderne typisk vælger det billigste, men det kan han nu ikke genkende.
Kvalitet er nemt at sælge
”Ærlig talt så synes jeg, der bliver solgt mange toiletter og andre produkter, som er for ringe. Ofte ender det med, at vi må træde til og skifte produkterne – enten fordi de går i stykker, eller fordi kunderne er utilfredse med, hvordan de fungerer”, siger Torben Persson
”Gennem de seneste 10 år har vi for eksempel solgt produkter fra japanske TOTO – de ligger hverken i den billigste eller dyreste enden af skalaen, men til gengæld er kvaliteten af både toiletterne og deres douche- toiletter helt i top. De er særdeles holdbare og nemme at holde – og så har de nogle funktioner, som ingen andre toiletter og douche-toiletter har.
Vi har allerede skiftet mange toiletter i nybyggede huse til et TOTO toilet, og det er kunderne rigtig tilfredse med”. ”TOTO washlet – eller douchetoiletter – som de også kaldes, er populære blandt kunder, der gerne vil have en bedre hygiejne eller lidt ekstra luksus. Til dem er det virkelig nemt at sælge TOTO washlet, fordi toiletterne kan utrolig meget og ligger prismæssigt rigtig godt for både slutbrugeren og installatøren”, forklarer Torben Persson.
God service giver god indtjening
For Torben Persson handler det om, at give kunderne en god service, så man får glade kunder, der kommer igen - og det inkluderer også en ordentlig rådgivning om produkterne.
”Jeg forventer også en god kundeservice fra vores leverandører. Den betyder meget for vores indtjening, fordi den spiller en stor rolle for vores tidsforbrug i hverdagen og i sidste ende den slutpris, vi kan give kunderne. Her vil jeg også gerne fremhæve TOTO for deres virkelig gode service. De udfordringer, vi har med produkterne, handler stort set kun om kunder, der kan være usikre på brugen af toiletterne i begyndelsen - men uanset hvad, det handler om, sender vi bare en mail, og så klarer TOTO resten. Det bidrager til mere luft og ro i hverdagen, understreger Torben Persson.