Arbejdsgiverens ansvar i forhold til smitte med Corona
Coronavirus (COVID-19) hænger desværre stadig som en tung sky over os. Der er derfor også stadig en række forholdsregler, vi skal tage, og der opstår let tvivlsspørgsmål om, hvordan vi skal forholde os til det ene og det andet.
Er du arbejdsgiver kan et af spørgsmålene meget vel være, hvordan du skal forholde dig, hvis en medarbejder er smittet eller formodet smittet med COVID-19.
Som arbejdsgiver skal du sikre, at arbejdet kan foregå sikkerheds- og sundhedsmæssigt fuldt forsvarligt. Det er dit ansvar løbende at kortlægge, om der er risiko for, at de ansatte kan blive udsat for smitte med COVID-19 i forbindelse med arbejdet.
Læs meget mere på Arbejdstilsynets hjemmeside her.
(Vær OBS på, at perioden for sygedagpenge til personer med særlig risiko for at blive alvorligt syg på grund af smitte med COVID-19 netop er blevet forlænget til at gælde frem til den 31. december 2020.)