Danskere er meget åbne overfor ny teknologi
Hubertus Brüggemann er salgsdirektør i TOTO Central-europa. Han har personalenummer 003, og har været med siden start, da TOTO åbnede sit kontor i Düsseldorf i 2016: ”Danskere er meget åbne og pragmatiske i kommunikationen om intimvask. Derfor er I hurtige til at tage ny teknologi og douche-toiletter til jer i sammenligning med andre nationaliteter”.
Udviklingen i salget af TOTO douche-toiletter steg også efter Corona, hvor rigtig mange fandt ud af, at TOTO kan noget helt særligt.
”I Europa er design vigtigt, men i de senere år har mange også fået øje på de enestående hygiejne-kompetencer, som TOTO er klart førende med i verden. Interessen for bæredygtighed vokser også. Her er TOTO den eneste sanitets-virksomhed, der er på Time Magazines nye liste fra i år med de 500 mest bæredygtige virksomheder i verden”
”Væksten i salget i Europa skyldes også, at mange vælger at udskifte deres væghængte toilet med et douchetoilet – de renoverer ikke nødvendigvis hele badeværelset!
En større rejseaktivitet til Asien spiller også en rolle. Her oplever europæerne TOTOs toiletter på offentlige steder og på hoteller med videre, og synes de er fantastiske. Der er også kommet en hel del flere immigranter hertil, som er vant til at blive vasket efter toiletbesøg. Endelig har mange ældre nu også fået øjnene op for, at man langt nemmere kan holde en god hygiejne med et douche-toilet”, forklarer Hubertus Brüggemann.
NUMMER 2 I EUROPA
Hubertus Brüggemann er tilfreds med, at TOTO efter 16 år i Europa har det næststørste salg af douchetoiletter.
”Her tager vi i betragtning, at der er store forskelle på, hvordan man kan kommunikere om noget så privat som intimvask på – og der er endda også regionale forskelle i de enkelte lande på det. Dertil kommer, at der er rigtig mange udbydere af douche-toiletter.
Når man også tænker på de barrierer, der har været i forhold til, at TOTO ikke er en europæisk virksomhed, men som gerne ville ind på det Europæiske marked, synes vi faktisk det er ganske godt præsteret. Heldigvis ved mange, at Japanske virksomheder typisk har høje standarder for at drive forretning, og det har dog gjort tingene lidt nemmere undervejs”, understreger Hubertus Brüggemann.