Hygiejne betyder meget for 93 % af tyske forbrugere
93 procent af de tyske forbrugere svarer, at hygiejne og nem vedligeholdelse i stigende grad har afgørende betydning, når de skal lave badeværelse. Det skal ikke kun fungere, men også se godt ud. Temaet om, hvad der er bag væggen – for eksempel udfordringer med legionella-bakerier, er også mere aktuelt end nogensinde.
Med i debatten om hygiejne er også Tim Baral der er specialist i hygiejne og velvære, og direktør hos Baral bad&heizung GmbH.. Foto: LindCor ApS
Forbrugernes svar finder man i en undersøgelse, der er udarbejdet af VDS. Det er en tysk Brancheorganisation for den tyske sanitetsindustri. VDS står for ”Vereinigung Deutsche Sanitärwirtschaft”.
Indholdet i undersøgelsen fra VDS, var et tema i en paneldebat, det blev holdt på IHS messen i Frankfurt i slutningen af marts. Her diskuterede fire brancheeksperter om hygiejne på badeværelset var et ægte højdepunkt for forbrugerne. Samtalen understregede, at hygiejne handler om meget mere end blot renlighed: Det drejer sig også om sundhed, velvære og tillid.
Debatten drejede sig også om, at sanitetsprodukter og forbrugernes krav til hygiejne har ændret sig markant i de senere år: Innovative overflader, douchetoilettet og ændrede standarder for at sikre drikkevandskvalitet imødekommer forbrugernes ønske om en balance mellem personlig hygiejne, komfort og nem rengøring. Stream videoen med paneldiskussionen her Industry Talk: Hygiene in the Bathroom
GODT FOR TOTO
De nye forbruger-trends tegner godt for TOTO.
- Vi har suverænt, de mest hygiejniske toiletter og douche-toiletter i verden, som også er belønnet med et hygiejnecertifikat. Også de materialer, som TOTO bruger, er helt ekstremt nemme at holde og at rengøre. I TOTO tænkes der også i stor stil på bæredygtighed. Det imødekommer også den moderne forbrugers behov. Så det er en ren fornøjelse af arbejde med TOTO produkter, siger Olaf Lindgreen, der er direktør i LindCor ApS, der står for distributionen af TOTO i Skandinavien.