Salget af luksustoiletter stiger
Ifølge Geberit er salget af douchetoiletter stigende i Danmark. Og det er topmodellen med luksusfunktioner, der sælger bedst.
Danskernes interesse for douchetoiletter er steget i de senere år, oplyser sanitetsproducenten Geberit, der efterhånden har et stort udvalg af douchetoiletter i mange prisklasser på hylderne. Og det er topmodellen AquaClean Mera, der sælger mest.
Læs også: Ny teknologi øger hygiejne og velvære på badeværelset
”Badeværelset er blevet et frirum, hvor vi kan have kvalitetstid alene. Det betyder, at der i dag i højere grad end tidligere bliver investeret i møbler og toiletter af høj kvalitet, som kan give en særlig oplevelse. Og når man nu er i gang med at investere i et luksustoilet, så går de fleste ”hele vejen” og vælger topmodellen med automatisk åben-luk, varme i sædet, lugtudsugning og douchefunktion”, siger Nina Slothuus Nielsen, marketingchef i Geberit.
Stigende interesse hos restauranter og hoteller
Den stigende interesse i den gode badeværelsesoplevelse ses også på flere restauranter og hoteller. Også her får toiletter en større opmærksomhed end tidligere. Den seneste i rækken er den nyåbnede restaurant Alchemist i København.
Læs også: VVS'ere i tæt samarbejde på Nordens største hotel
”Det er efterhånden alment kendt, at Michelinguidens inspektører også vægter toiletoplevelsen i deres anmeldelser. Det kan vi se har rodfæstet sig i hotel- og restaurationsbranchen, som vi de senere år har oplevet stigende interesse fra”, siger Nina Slothuus Nielsen.
- MGC