Douche-toilettet på hastig fremmarch – også i Europa
Renlighed og velvære er indbegrebet af den japanske toilet-kultur. For mere end 40 år siden opfandt japanske TOTO det moderne douche-toilet. Med et salg på 10.000 stk. om dagen og et samlet salg på mere end 60.000.000 mio. douche-toiletter, har TOTO for længst cementeret sin position som verdens største producent – og vækstkurven er stejl.
Hastigt stigende vækstkurve
Det tog TOTO syv år at nå den første million solgte douche-toiletter. Men kun 2 år og 7 måneder at sælge de seneste 10 millioner. Den voldsomme vækst skyldes en sikker base af aftagere i Asien. Det startede i Japan, hvor TOTO findes i 77 procent af alle husstande. Her ses douche-toiletterne overalt – også på offentlige toiletter - hvilket vidner om en betydelig kvalitet og holdbarhed.
Det gav plads til yderligere vækst, da amerikanerne lod sig begejstre over, hvor nemt og behageligt, det er at være ren og velplejet ”i begge ender”. I dag sælges TOTOs produkter på alle 7 kontinenter, og både douche-toiletter og toiletterne er vidt udbredte i Europa. I Danmark distribueres TOTO af LindCor ApS.