Douche-toilettet på hastig fremmarch – også i Europa

Renlighed og velvære er indbegrebet af den japanske toilet-kultur. For mere end 40 år siden opfandt japanske TOTO det moderne douche-toilet. Med et salg på 10.000 stk. om dagen og et samlet salg på mere end 60.000.000 mio. douche-toiletter, har TOTO for længst cementeret sin position som verdens største producent – og vækstkurven er stejl.

26.10.2023

Sponseret

TOTO

Hastigt stigende vækstkurve
Det tog TOTO syv år at nå den første million solgte douche-toiletter. Men kun 2 år og 7 måneder at sælge de seneste 10 millioner. Den voldsomme vækst skyldes en sikker base af aftagere i Asien. Det startede i Japan, hvor TOTO findes i 77 procent af alle husstande. Her ses douche-toiletterne overalt – også på offentlige toiletter - hvilket vidner om en betydelig kvalitet og holdbarhed.

Det gav plads til yderligere vækst, da amerikanerne lod sig begejstre over, hvor nemt og behageligt, det er at være ren og velplejet ”i begge ender”. I dag sælges TOTOs produkter på alle 7 kontinenter, og både douche-toiletter og toiletterne er vidt udbredte i Europa. I Danmark distribueres TOTO af LindCor ApS.

Denne artikel er del af et tema:

Tema om Sanitet & Vandbehandling

Badeværelserne i de danske hjem har udviklet sig enormt gennem tiderne. Fra starten var det en luksus for de få -  i dag er det at finde i alle hjem, men i utallige udformninger. Leverandørerne tilbyder et væld af muligheder – i alle prisklasser. Men fælles for dem alle er, at det skal være rent vand, der kommer ud af bruseren. Og selvom vi i Danmark er begunstiget af rent vand, er der udfordringer. 

Mere fra...

29.04.2024TOTO

Sponseret

TOTO er bare god kvalitet

15.04.2024TOTO

Sponseret

Priser til TOTO for bæredygtighed og design

01.04.2024TOTO

Sponseret

Effektivt skyl i verdensklasse

26.03.2024TOTO

Sponseret

Giver lang levetid til kulfiltret, der fjerner lugten!

15.03.2024TOTO

Sponseret

Vaskedysens placering afgør hygiejnen

05.03.2024TOTO

Sponseret

Hæld vand på gåsen – det preller af!