Fremtidens tekniske sælgere dyster i værktøjscase

Danmarks skarpeste salgstalent bliver kåret til Danish Sales Competition. Casen til konkurrencen er udarbejdet af en Lemvigh-Müller-medarbejder, som også sidder i dommerpanelet.

Peder Pedersen, afdelingschef, Lemvigh-Müller, har udarbejdet den case, som deltagerne til Danish Sales Competition dyster i..

Fremtidens sælgere skal kunne mere, end deres forgængere for blot få år siden kunne klare sig med. Digitaliseringen har skabt transparens om bl.a. priser, produkter bliver mere komplekse og en sælger, der er svagt forberedt til et kundemøde, risikerer ikke at få chancen igen.

De udfordringer stilles der skarpt på, når ’Danish Sales Competition 2022’ løber af stablen 16. marts på Copenhagen Business School (CBS). Her får de unge deltagere bedømt deres løsning på en salgscase, som er udarbejdet af Peder Pedersen, der til daglig er afdelingschef, Industri-Stål, hos Lemvigh-Müller. Han sidder desuden med i dommerpanelet.

Kræver viden og forberedelse

De studerende skal vise, at de kan analysere og finde løsninger på en værktøjskundes strategiske udfordringer. Den type kvalifikationer er præcis det, Lemvigh-Müller og mange andre virksomheder i de tekniske brancher har brug i fremtiden:

”Fremtidens tekniske sælger skal kunne overskue store mængder data, analysere dem, sætte dem i relation til kundens virksomhed og ud fra det finde helhedsløsninger. Viden og forberedelse er blevet ekstremt vigtigt i salgsarbejdet,” siger Peder Pedersen.

Salg på pensum – endelig!

Han fortæller, at det først for få år siden blev muligt at studere Salg som del af en videregående uddannelse i Danmark.

”Salg har været underprioriteret i den akademiske verden. Det er heldigvis ved at ændre sig på flere uddannelsesinstitutioner rundt om i landet. Det er positivt, at initiativer som Danish Sales Competition er med til at sætte Salg yderligere på dagsordenen som akademisk disciplin”.

Brug for stor, engageret talentmasse

Også Christian Herbert, kommerciel direktør hos Lemvigh-Müller, glæder sig over Danish Sales Competition, som kan være med til at skabe interesse for salgsuddannelse på højt niveau med udgangspunkt i en praksisnær case:

”De produkter, Lemvigh-Müller forhandler, bliver mere og mere komplekse, og samtidig vokser kundernes forventninger og krav til vores øvrige værdiskabelse. Vi har brug for en stor og engageret talentmasse at rekruttere fra – og det er vigtigt, at der er et tæt samspil mellem erhvervsliv og uddannelsesinstitutioner i forhold til at sikre, at fremtidens arbejdskraft har de rette kvalifikationer”.

Om Danish Sales Competition

  • Danish Sales Competition blev afholdt første gang i 2019. Konkurrencen blev aflyst i 2020 og 2021 på grund af corona
  • Vinderne af Danish Sales Competition 2022 kåres 16. marts og går videre til European Sales Competition, der afholdes i Holland 19.-20. maj 2022.

Mere fra...

01.11.2024Lemvigh-Müller A/S

Sponseret

Lemvigh-Müller bruger AI som fremtidens værktøj til en smartere arbejdsdag

10.04.2024Lemvigh-Müller A/S

Sponseret

Lemvigh-Müller skærer ned på emballagen sammen med producent og installatør

01.03.2024Lemvigh-Müller A/S

Sponseret

VAERK – konkurrencedygtig belysning til dine krævende opgaver og projekter

28.02.2024Lemvigh-Müller A/S

Sponseret

Lemvigh-Müller flytter ESG fra tanke til handling

26.10.2023Lemvigh-Müller A/S

Sponseret

Monteringsvenligt og alsidigt brandmateriel beskytter Danmarks største parkeringshus

28.03.2023Lemvigh-Müller A/S

Sponseret

Værktøjsvogne med system effektiviserede indkøb og gav bedre trivsel hos travle maskinbyggere