Indhold fra partner Hvad er dette?
Danmarks skarpeste salgstalent bliver kåret til Danish Sales Competition. Casen til konkurrencen er udarbejdet af en Lemvigh-Müller-medarbejder, som også sidder i dommerpanelet.
Peder Pedersen, afdelingschef, Lemvigh-Müller, har udarbejdet den case, som deltagerne til Danish Sales Competition dyster i.
Fremtidens sælgere skal kunne mere, end deres forgængere for blot få år siden kunne klare sig med. Digitaliseringen har skabt transparens om bl.a. priser, produkter bliver mere komplekse og en sælger, der er svagt forberedt til et kundemøde, risikerer ikke at få chancen igen.
De udfordringer stilles der skarpt på, når ’Danish Sales Competition 2022’ løber af stablen 16. marts på Copenhagen Business School (CBS). Her får de unge deltagere bedømt deres løsning på en salgscase, som er udarbejdet af Peder Pedersen, der til daglig er afdelingschef, Industri-Stål, hos Lemvigh-Müller. Han sidder desuden med i dommerpanelet.
Kræver viden og forberedelse
De studerende skal vise, at de kan analysere og finde løsninger på en værktøjskundes strategiske udfordringer. Den type kvalifikationer er præcis det, Lemvigh-Müller og mange andre virksomheder i de tekniske brancher har brug i fremtiden:
”Fremtidens tekniske sælger skal kunne overskue store mængder data, analysere dem, sætte dem i relation til kundens virksomhed og ud fra det finde helhedsløsninger. Viden og forberedelse er blevet ekstremt vigtigt i salgsarbejdet,” siger Peder Pedersen.
Salg på pensum – endelig!
Han fortæller, at det først for få år siden blev muligt at studere Salg som del af en videregående uddannelse i Danmark.
”Salg har været underprioriteret i den akademiske verden. Det er heldigvis ved at ændre sig på flere uddannelsesinstitutioner rundt om i landet. Det er positivt, at initiativer som Danish Sales Competition er med til at sætte Salg yderligere på dagsordenen som akademisk disciplin”.
Brug for stor, engageret talentmasse
Også Christian Herbert, kommerciel direktør hos Lemvigh-Müller, glæder sig over Danish Sales Competition, som kan være med til at skabe interesse for salgsuddannelse på højt niveau med udgangspunkt i en praksisnær case:
”De produkter, Lemvigh-Müller forhandler, bliver mere og mere komplekse, og samtidig vokser kundernes forventninger og krav til vores øvrige værdiskabelse. Vi har brug for en stor og engageret talentmasse at rekruttere fra – og det er vigtigt, at der er et tæt samspil mellem erhvervsliv og uddannelsesinstitutioner i forhold til at sikre, at fremtidens arbejdskraft har de rette kvalifikationer”.
Om Danish Sales Competition
- Danish Sales Competition blev afholdt første gang i 2019. Konkurrencen blev aflyst i 2020 og 2021 på grund af corona
- Vinderne af Danish Sales Competition 2022 kåres 16. marts og går videre til European Sales Competition, der afholdes i Holland 19.-20. maj 2022.
El-materiel

Case: Værktøjsvogne med system effektiviserede indkøb og gav bedre trivsel hos travle maskinbyggere
Både den daglige produktion og indkøb af håndværktøj er blevet lettere, efter maskin- og systemløsningsleverandøren Marel har indført standardiserede værktøjsvogne i samarbejde med Lemvigh-Müller.
Indhold fra partner
El-materiel

Bliv hurtigt klog på opladning af elbiler – sammen med os
På Lemvigh-Müllers nye ladestanderkursus med fokus på installation bliver du klar til at gøre ladestandere til elbiler til den del af din forretning - på bare én dag
Indhold fra partner
Branchen

Vi er din videnspartner på bæredygtighed
Der er lovgivning på vej, som handler om reducering af CO2-udledning. Dette gælder både bygningsreglementet, som har et CO2-loft, og hvor vi skal kunne dokumentere stålets CO2-udledning, og den kommende EU-taksonomi stiller ligeledes øgede krav til data og dokumentation omkring CO2-udledning.
Indhold fra partner
Branchen

El-hjulene ruller og får ekstra pedal hos Lemvigh-Müller
På et år har Lemvigh-Müllers håndværkerbutikker i samarbejde med GLS tredoblet andelen af ekspresleveringer, der bliver kørt med elbiler. Nu bliver el-cyklerne rullet frem i København - noget der kan tage toppen af 'håndværker-ulvetimerne'
Indhold fra partner
Branchen

Lemvigh-Müller samler hundredvis af producenter til forretningsdialog
Under temaet ”Winning together in Unpredictable Digital Times” inviterer Lemvigh-Müller 300 af sine tekniske leverandører til Supplier Day. Hvad går dagen nærmere ud på? Det fortæller Senior Director Per Aasberg fra grossistens markeds- og indkøbsafdeling
Indhold fra partner
Branchen

Installatører skal uddannes i bæredygtighed og klima
Små og mellemstore virksomheder efterspørger viden og værktøjer i forhold til klimaarbejdet. Det oplever Lemvigh-Müller, som fra marts udbyder kurser i bæredygtighed og klima for bl.a. installatører.
Indhold fra partner